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 Az európai parlamenti választások után az Európai Néppárt lett a legnagyobb frakció a törvényhozásban, és terveik között egy érdekes részletre bukkantak. Szeretnék megfúrni a 2035-ös terveket – de azért van egy csavar a történetben. Lazítanak Az Európai Parlament 720 képviselőjéből 188-at ad az Európai Néppárt, így most különös figyelem övezi a frakció portugáliai tanácskozását, ahol közös programjukat vitatják meg. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a sajtóhoz kiszivárgott, vagy kiszivárogtattak egy előzetes vázlatot a dokumentumból, amelyből többek között az is kiderül, hogy a Néppárt módosítani kívánja az EU 2035-ös CO2 szabályozását, hétköznapi nyelven fogalmazva az elektromos átállás tervét. A változtatás azonban nem halasztaná el, vagy vonná vissza az elektrifikációs célokat, azonban megengedné, hogy továbbra is forgalomba kerülhessenek olyan belsőégésű motoros személyautók és furgonok, amelyek kizárólag zéró emissziós benzinnel működnek. Az Automotive News Europe kommentárja szerint a tervezet kényes helyzetbe hozza Ursula von der Leyent, aki az Európai Bizottság vezetője és egyben a Néppárt tagja is. Von der Leyen a múltban a 2035-ös célok mellett tette le a voksát, de most pártja programját is végre kell hajtania. A változások elfogadásához ráadásul nem elég a Néppárt, meg kell szereznie a többi frakció egy részének támogatását is, márpedig a szocialisták és a demokraták ellenzik az enyhítést. Nagyobb a füstje, mint Oldalunkon többször volt már szó az e-üzemanyagokról, és bár az feltétlenül jó ötlet, hogy valahogy tegyük tisztábbá a még évtizedekig az útjainkon lévő meglévő százmilliós, illetve a következő 10 évben forgalomba kerülő több tízmilliós belsőégésű flottát, egyelőre nem győzött meg minket az e-benzin. Porhintés az e-benzin? Független tesztek szerint, bár a CO2 kibocsátást matematikailag ki lehet hozni nullára, de a nitrogénoxidok mértéke nem csökken, sőt, még akár emelkedhet is. Tehát a városok levegőjének javítása kapcsán nem vagyunk sokkal beljebb. Mi az az e-üzemanyag és mi vele a probléma? A legnagyobb probléma az e-benzinnel azonban az, hogy elképesztően pazarló. Sokszor elmondtuk már, hogy a közlekedésben használt hidrogénnel az a gondunk, hogy a gyártásához feltételezetten használ megújuló energiának csak 20-30 százaléka jut el a kerekekhez. Az e-benzin azonban erre is rá tud tenni egy lapáttal, ugyanis 20 százalékot sem ér el az energia hasznosítása. Forrás: transportenvironment.org Ennek egyben az is az eredménye, hogy az e-benzin méregdrága lesz, főleg, hogy a jelenlegi tervek dél-amerikai országokba telepített hatalmas szélerőmű parkokról, és hajón áthozott e-üzemanyagról szólnak. Természetesen a technológia fejlődése szinte borítékolható, de egyelőre nem látszik az az áttörés, amitől az e-benzin több tud majd lenni, mint az évi pár ezer, vagy tízezer példányban legyártott benzines izomautók 2035 utáni életben tartásának eszköze. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!