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 Év elején még csak kívülről szemlélhettük meg a Brüsszeli Autószalonon a Toyota tisztán elektromos kisautóját, az Urban Cruiser-t, most végre a Toyota Kenshiki Forumon be is ülhettünk az újdonságba, így az utastérről az első benyomásainkat is el tudjuk mondani. A fontosabb műszaki adatokat is megismertük, bár azok a Suzuki e-Vitara testvér ismeretében már nem okoztak meglepetést. Az új C-HR+ és a megújult bZ4X mellett az év végére ígért Urban Cruiserrel a B, C és D-SUV szegmensben egyaránt kínál majd tisztán elektromos autót a japán márka. Az Urban Cruiser külső méretei valamivel nagyobbak a Yaris Cross hibrid változatánál, ami ideális városi használatra, a tengelytáv azonban 2700 milliméter, így a beltér vetekszik az egy kategóriával feljebb elhelyezkedő modellekével, melynek praktikusságát tovább fokozza a sínen csúsztatható hátsó ülés. A belső térérzetet növeli az alacsonyan húzódó vízszintes műszerfal, a jó hangulatról pedig a 12 színt felvonultató belső világítás gondoskodik. A beltér viszonylag egyszerű ugyan, de sok megoldás visszaköszön a nagyobb elektromos Toyota modellekből, és inkább igényesnek érződik, mint olcsónak. A magas üléspozíciónak köszönhetően a beszállás és az ülés maga is kényelmes. Az infotainment kezelőfelülete is sok hasonlóságot mutat a többi modellben ismerttel, és már a Toyota Urban Cruiser navigációja is képes lesz betervezni a töltéseket, ha hosszabb útra indulnánk. Az autó, ahogy Suzuki testvére is, kétféle akkukapacitással kerül piacra és lesz belőle összkerekes verzió is. Mindkét akku LFP, azaz lítium-vasfoszfát kémiát alkalmaz. A kisebb, 49 kWh-s akku csak elsőkerék-meghajtással vásárolható, villanymotorjának maximális teljesítménye 106 kW (144 Le), WLTP ciklus szerint mért hatótávja 300 km körül várható. A nagyobb, 61 kWh-s akkupakk kapacitása elsőkerék-hajtással 128 kW (174 Le) max. teljesítménnyel kb. 400 WLTP kilométerhez lesz elegendő, az összkerekes változat pedig kap egy 48 kW-os hátsó motort is, amivel a rendszerteljesítmény 135 kW-ra (184 Le) növekszik, a menettulajdonságokat lejtmenet vezérlés valamint csúszós úton hasznos Trail üzemmód javítja. Az összkerekes verzió hatótávja kb. 350 km lesz. A Toyota az Urban Cruiser esetén is biztosítja a 10 év vagy egymillió kilométeres akkumulátor garanciát, amelynek feltétele az évenkénti felülvizsgálat. A gyártói 8 év vagy 160.000 km garancia az akku 80% feletti állapotára, a 10 éves vállalás pedig legalább 70%-os kapacitás-megőrzésre vonatkozik. Az Urban Cruiser európai bevezetése 2025 őszére várható. A megújult bZ4X, a C-HR+ és az Urban Cruiser érkezésével a japán gyártó a B-, C- és D-SUV szegmensben egyaránt kínál már tisztán elektromos modellt. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!