2025 márciusában az egy évvel korábbinál 26 százalékkal több, 158 elektromos kisáruszállítót adtak el hazánkban, amelyek aránya így elérte a 7,3 százalékot az eladásokban. Megvan a teljes első negyedéves statisztika is. A márciusi személyautós statisztika itt található: A magyaroknak elfelejtettek szólni, hogy ne vegyenek Teslát Típusok A típusok listáját a BYD ETP3 vezeti, méghozzá a kategórián belül, havi szinten és hazai viszonylatban kimagasló darabszámmal. Az eladások 40 százalékát ez a modell tette ki az év harmadik hónapjában. A második helyezett is egy kínai márka terméke – a Centro Logistar 100 sem először végez dobogón. Végül a harmadik helyre az Opel Combo jutott be, ennél lejjebb viszont már 10 alatt vannak a darabszámok, ami továbbra is szomorú. # Típus 2025. március 1 BYD ETP3 62 2 CENNTRO LOGISTAR 100 27 3 OPEL COMBO 10 4-6 TOYOTA PROACE 7 4-6 TOYOTA PROACE CITY 7 4-6 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 7 7-8 MERCEDES VITO 4 7-8 PEUGEOT PARTNER 4 9-13 CITROEN JUMPER 3 9-13 MERCEDES CITAN 3 9-13 MERCEDES SPRINTER 3 9-13 NISSAN TOWNSTAR 3 9-13 TOYOTA PROACE MAX 3 14-18 FORD TRANSIT CUSTOM 2 14-18 OPEL VIVARO 2 14-18 PEUGEOT BOXER 2 14-18 RENAULT KANGOO VAN 2 14-18 RENAULT MASTER 2 19-23 CENNTRO LOGISTAR 260 1 19-23 CITROEN BERLINGO 1 19-23 CITROEN JUMPY 1 19-23 FIAT SCUDO 1 19-23 FORD TRANSIT 1 Egyéb: – Összesen: 158 Negyedéves viszonylatban már kicsit szebbek az adatok, de azért az sokatmondó, hogy a 100 darabot még három hónap alatt sem tudta elérni egyetlen modell sem. Az első két helyezett nem változott a havi statisztikához képest, ám az ETP3 és a Logistar 100 mögött a Volkswagen ID.Buzz Cargo végzett a dobogó alsó fokán. Elidőzhetnénk az egyes típusok impresszív növekedési adatain, de ilyen alacsony darabszámoknál és bázis értékeknél értelmetlen lenne túl sokat beleolvasni a három számjegyű százalékokba. # Típus 2025. január-március Változás 1 BYD ETP3 87 412% 2 CENNTRO LOGISTAR 100 45 – 3 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 43 617% 4 PEUGEOT PARTNER 41 925% 5 OPEL COMBO 33 267% 6-7 TOYOTA PROACE MAX 17 – 6-7 MERCEDES SPRINTER 17 – 8-9 CITROEN JUMPER 14 – 8-9 TOYOTA PROACE CITY 14 -55% 10 TOYOTA PROACE 13 18% 11-12 MERCEDES CITAN 12 140% 11-12 FORD TRANSIT CUSTOM 12 – 13 CITROEN BERLINGO 10 233% 14 NISSAN TOWNSTAR 9 -55% 15 FIAT DOBLO CARGO 8 – 16 RENAULT KANGOO VAN 7 – 17 MERCEDES VITO 6 -68% 18 PEUGEOT EXPERT 5 -29% 19-20 PEUGEOT BOXER 4 – 19-20 RENAULT MASTER 4 – Egyéb 13 – Összesen: 414 +85% A négymilliós állami támogatás ellenére a Toyota Proace City, a Nissan Townstar, a Mercedes Vito és a Peugeot Expert darabszámai is 30-70 százalékkal csökkentek az idei év első negyedében. Érdekes az is, hogy a tavalyi év sztárjai, mint a Ford Transit vagy a Dacia Spring Van idén az első negyedévben sehol nincsenek – mindkettőből 2-2 példányt adtak csak el. Márkák A márkák listáját is a BYD vezette márciusban és a Cenntro volt a második, ám a harmadik a Toyota lett. Mindezt úgy, hogy az európai Toyota furgonok igazából Stellantis termékek. # Márka 2025. március 1 BYD 62 2 CENNTRO 28 3 TOYOTA 17 4 OPEL 12 5 MERCEDES 10 6 VOLKSWAGEN 7 7 PEUGEOT 6 8 CITROEN 5 9 RENAULT 4 10-11 NISSAN 3 10-11 FORD 3 12 FIAT 1 Egyéb: 0 Összesen: 158 Az első negyedévet is a BYD nyerte, de itt a Peugeot már befért a második helyre a Cenntro elé. Az Opel, a Nissan és a Dacia vesztették a legtöbb vásárlót az év elején. # Márka 2025. január-március Változás 1 BYD 87 412% 2 PEUGEOT 50 355% 3 CENNTRO 46 – 4 TOYOTA 44 5% 5 VOLKSWAGEN 43 617% 6 OPEL 36 -29% 7 MERCEDES 35 40% 8 CITROEN 27 440% 9 FORD 14 56% 10 RENAULT 11 – 11 NISSAN 9 -55% 12 FIAT 9 – 13 DACIA 2 -93% 14 MAXUS 1 – Egyéb 0 – Összesen: 414 +85% Csoport szinten azért az egyébként második, hatodik és nyolcadik helyen szereplő Stellantis márkák együtt a konszernt ismét behozták az első helyre a BYD és a Cenntro elé. Érdekes, hogy a viszonylag ismeretlen bronzérmes kínai márka olyan világcégeket nyomott le, mint a Toyota, a Volkswgen Csoport, a Mercedes és a Ford. # Cégcsoport 2025. január-március Változás 1 STELLANTIS 122 82% 2 BYD 87 412% 3 CENNTRO 46 – 4 TOYOTA 44 5% 5 VOLKSWAGEN CSOPORT 43 617% 6 MERCEDES-BENZ VANS 35 40% 7 FORD 14 56% 8 RENAULT CSOPORT 13 -52% 9 NISSAN 9 -55% 10 MAXUS 1 – Egyéb: 0 – Összesen: 414 +85% Hajtáslánc Idén márciusban 2155 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban. Ezek 7,3 százaléka, azaz 158 darab volt tisztán elektromos. Az első negyedévben összesen 414 elektromos kisáruszállító fogyott (+85%), amivel részesedésük 6,9 százalékra nőtt, így továbbra is ez volt a második legnépszerűbb hajtáslánc. Hibridet és benzinest még mindig csak elhanyagolható mennyiségben vesznek és már a mild hibridek is lehagyták őket, pedig ez egy viszonylag új irány a kisáruszállítóknál. Természetesen továbbra is a dízel dominál a kisteherautóknál, igaz, piaci arányuk a szokásos 91 százalékról öt ponttal csökkent. (A 2023-as adat kicsit félrevezető, mert a 6 százaléknyi „egyéb‟ nagy része igazából Toyota Hilux, ami bioüzemanyaggal is működik, ezért akkor még ebbe a kategóriába sorolták a dízel helyett. A dízelek alapvetően évek óta 90 százalék felett vannak). A februári eladási adatokat ebben a cikkünkben tettük közzé: Kétszer annyi elektromos kishaszongépjármű fogyott februárban, mint tavaly Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!