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
auto

A BYD-t nem lehetett megverni az elektromos furgonok piacán sem

elektromos autó piac

2025 márciusában az egy évvel korábbinál 26 százalékkal több, 158 elektromos kisáruszállítót adtak el hazánkban, amelyek aránya így elérte a 7,3 százalékot az eladásokban.

Megvan a teljes első negyedéves statisztika is.

A márciusi személyautós statisztika itt található:

A magyaroknak elfelejtettek szólni, hogy ne vegyenek Teslát

Típusok

A típusok listáját a BYD ETP3 vezeti, méghozzá a kategórián belül, havi szinten és hazai viszonylatban kimagasló darabszámmal.

Az eladások 40 százalékát ez a modell tette ki az év harmadik hónapjában.

A második helyezett is egy kínai márka terméke – a Centro Logistar 100 sem először végez dobogón. Végül a harmadik helyre az Opel Combo jutott be, ennél lejjebb viszont már 10 alatt vannak a darabszámok, ami továbbra is szomorú.

# Típus 2025. március
1 BYD ETP3 62
2 CENNTRO LOGISTAR 100 27
3 OPEL COMBO 10
4-6 TOYOTA PROACE 7
4-6 TOYOTA PROACE CITY 7
4-6 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 7
7-8 MERCEDES VITO 4
7-8 PEUGEOT PARTNER 4
9-13 CITROEN JUMPER 3
9-13 MERCEDES CITAN 3
9-13 MERCEDES SPRINTER 3
9-13 NISSAN TOWNSTAR 3
9-13 TOYOTA PROACE MAX 3
14-18 FORD TRANSIT CUSTOM 2
14-18 OPEL VIVARO 2
14-18 PEUGEOT BOXER 2
14-18 RENAULT KANGOO VAN 2
14-18 RENAULT MASTER 2
19-23 CENNTRO LOGISTAR 260 1
19-23 CITROEN BERLINGO 1
19-23 CITROEN JUMPY 1
19-23 FIAT SCUDO 1
19-23 FORD TRANSIT 1
Egyéb:
Összesen: 158

Negyedéves viszonylatban már kicsit szebbek az adatok, de azért az sokatmondó, hogy a 100 darabot még három hónap alatt sem tudta elérni egyetlen modell sem.

Az első két helyezett nem változott a havi statisztikához képest, ám az ETP3 és a Logistar 100 mögött a Volkswagen ID.Buzz Cargo végzett a dobogó alsó fokán.

Elidőzhetnénk az egyes típusok impresszív növekedési adatain, de ilyen alacsony darabszámoknál és bázis értékeknél értelmetlen lenne túl sokat beleolvasni a három számjegyű százalékokba.

# Típus 2025.
január-március
Változás
1 BYD ETP3 87 412%
2 CENNTRO LOGISTAR 100 45
3 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 43 617%
4 PEUGEOT PARTNER 41 925%
5 OPEL COMBO 33 267%
6-7 TOYOTA PROACE MAX 17
6-7 MERCEDES SPRINTER 17
8-9 CITROEN JUMPER 14
8-9 TOYOTA PROACE CITY 14 -55%
10 TOYOTA PROACE 13 18%
11-12 MERCEDES CITAN 12 140%
11-12 FORD TRANSIT CUSTOM 12
13 CITROEN BERLINGO 10 233%
14 NISSAN TOWNSTAR 9 -55%
15 FIAT DOBLO CARGO 8
16 RENAULT KANGOO VAN 7
17 MERCEDES VITO 6 -68%
18 PEUGEOT EXPERT 5 -29%
19-20 PEUGEOT BOXER 4
19-20 RENAULT MASTER 4
Egyéb 13
Összesen: 414 +85%

A négymilliós állami támogatás ellenére a Toyota Proace City, a Nissan Townstar, a Mercedes Vito és a Peugeot Expert darabszámai is 30-70 százalékkal csökkentek az idei év első negyedében.

Érdekes az is, hogy a tavalyi év sztárjai, mint a Ford Transit vagy a Dacia Spring Van idén az első negyedévben sehol nincsenek – mindkettőből 2-2 példányt adtak csak el.

Márkák

A márkák listáját is a BYD vezette márciusban és a Cenntro volt a második, ám a harmadik a Toyota lett. Mindezt úgy, hogy az európai Toyota furgonok igazából Stellantis termékek.

# Márka 2025. március
1 BYD 62
2 CENNTRO 28
3 TOYOTA 17
4 OPEL 12
5 MERCEDES 10
6 VOLKSWAGEN 7
7 PEUGEOT 6
8 CITROEN 5
9 RENAULT 4
10-11 NISSAN 3
10-11 FORD 3
12 FIAT 1
Egyéb: 0
Összesen: 158

Az első negyedévet is a BYD nyerte, de itt a Peugeot már befért a második helyre a Cenntro elé. Az Opel, a Nissan és a Dacia vesztették a legtöbb vásárlót az év elején.

# Márka 2025.
január-március
Változás
1 BYD 87 412%
2 PEUGEOT 50 355%
3 CENNTRO 46
4 TOYOTA 44 5%
5 VOLKSWAGEN 43 617%
6 OPEL 36 -29%
7 MERCEDES 35 40%
8 CITROEN 27 440%
9 FORD 14 56%
10 RENAULT 11
11 NISSAN 9 -55%
12 FIAT 9
13 DACIA 2 -93%
14 MAXUS 1
Egyéb 0
Összesen: 414 +85%

Csoport szinten azért az egyébként második, hatodik és nyolcadik helyen szereplő Stellantis márkák együtt a konszernt ismét behozták az első helyre a BYD és a Cenntro elé.

Érdekes, hogy a viszonylag ismeretlen bronzérmes kínai márka olyan világcégeket nyomott le, mint a Toyota, a Volkswgen Csoport, a Mercedes és a Ford.

# Cégcsoport 2025.
január-március
Változás
1 STELLANTIS 122 82%
2 BYD 87 412%
3 CENNTRO 46
4 TOYOTA 44 5%
5 VOLKSWAGEN CSOPORT 43 617%
6 MERCEDES-BENZ VANS 35 40%
7 FORD 14 56%
8 RENAULT CSOPORT 13 -52%
9 NISSAN 9 -55%
10 MAXUS 1
Egyéb: 0
Összesen: 414 +85%

Hajtáslánc

Idén márciusban 2155 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban. Ezek 7,3 százaléka, azaz 158 darab volt tisztán elektromos.

Az első negyedévben összesen 414 elektromos kisáruszállító fogyott (+85%), amivel részesedésük 6,9 százalékra nőtt, így továbbra is ez volt a második legnépszerűbb hajtáslánc.

Hibridet és benzinest még mindig csak elhanyagolható mennyiségben vesznek és már a mild hibridek is lehagyták őket, pedig ez egy viszonylag új irány a kisáruszállítóknál.

Természetesen továbbra is a dízel dominál a kisteherautóknál, igaz, piaci arányuk a szokásos 91 százalékról öt ponttal csökkent. (A 2023-as adat kicsit félrevezető, mert a 6 százaléknyi „egyéb‟ nagy része igazából Toyota Hilux, ami bioüzemanyaggal is működik, ezért akkor még ebbe a kategóriába sorolták a dízel helyett. A dízelek alapvetően évek óta 90 százalék felett vannak).

A februári eladási adatokat ebben a cikkünkben tettük közzé:

Kétszer annyi elektromos kishaszongépjármű fogyott februárban, mint tavaly

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.