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 Ajánlatot tett a CATL a Nio Powerre, az ismert kínai autógyártó töltőkkel és akkucsere-állomásokkal foglalkozó üzletágára. Szeretnének többségi tulajdonosok lenni – tudta meg a Reuters. Fényes jövő, kevés pénz A Nio nem is túlzottan csinál titkot belőle, hogy a Tesla receptjét másolja, nemcsak villanyautókat gyárt és hasonló szegmensbe pozicionálja magát, de saját maga fejleszt chipeket és vezetéstámogatót a kocsikhoz, valamint töltőállomásokat is telepít. Abban viszont eltér a két cég filozófiája, hogy a kínai cég az akkucsere-állomásokban (is) látja a jövőt. Ám a nyereségesség elérése nem egyszerű az autógyártásban, így a Niónak is folyamatosan új tőkére van szüksége, amíg eléri azt a méretet, hogy önfenntartó legyen. Valószínűleg ez is az oka annak, hogy már korábban elkezdtek külső befektetőket bevonni a Nio Powerbe. A CATL már márciusban bejelentette, hogy nagyjából 340 millió dollárnyi jüant fektet a cégbe, ami a leányvállalat piaci értékének negyedét teszi ki. Most azonban úgy néz ki, ennél is többet, többségi tulajdonrészt szeretnének. A két cég egyébként már március 18-án bejelentette, hogy a legnagyobb ilyen hálózatot akarják kiépíteni a világon. Ezekhez a tervekhez azonban hatalmas tőke kell és az sem árt, ha valaki mellesleg a világ legnagyobb akkugyártója, így nem okoz neki problémát állomásonként egy tucat akkupakk befektetése. 2024 nyarán még úgy kalkuláltak elemzők, hogy a Nio Power 15 milliárd jüant, nagyságrendileg kétmilliárd dollárt ér, ám mostanra a cég elvesztette értékének harmadát. A CATL állítólag kész a Nio Power más részvényeseit is kivásárolni. A Niónak egyébként hazánkban, Biatorbágyon is van egy üzeme, ahol az európai piacra szánt akkucsere állomásokat szerelik össze. Megnéztük a NIO első biatorbágyi akkucsere állomását Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!