836 tisztán elektromos autó Magyarországon
E-mobilitás Konferencia címmel szervezett rendezvényt a mai napra a Jedlik Ányos Klaszter (JÁK), a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) és a Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont Budapesten. A Nemzetgazdasági Minisztériumot képviselő Lepsényi István gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkár nyitóbeszédében elmondta, hogy „A kormány hozzájárul az e-mobilitás széleskörű elterjedéséhez, az infrastrukturális háttér megteremtéséhez”. Az állítás alátámasztásaként összefoglalta, hogy hogy áll most az elektromobilitás kérdése idehaza, illetve hogy eddig milyen lépésekkel igyekezetek ösztönözni a villanyautók elterjedését:
- 2340 zöld rendszámos, környezetkímélő autó
- ebből 836 tisztán elektromos autó
- 205 elektromos töltőállomás
- adókedvezmények
- nincs regisztrációs adó
- nincs forgalombahelyezési illeték
- nem kell cégautóadót fizetni
- nem kell helyi gépjárműadót fizetni
- töltőpont pályázat a 15 ezer főnél nagyobb lélekszámú települések részére:
- 1,2 milliárd forintos keretre pályázhattak
- 75 sikeres pályázaton 2013 töltőállomással 409 töltőpont jöhet létre
- állami közbeszerzés elektromos autó töltő beszerzésre (csak keretszerződés)
- maximum 4,5 milliárd forintos keret
- akár 1700 töltő is megvalósulhat
- a tender lezárult, kiértékelés folyamatban
- támogatás elektromos autók vásárlására
- bruttó ár 21%-a, de legfeljebb 1,5 millió forint
- eddig 385 pályázat 465 autóra
- 280 pályázat kapott pozitív elbíráslást 348 autóra
- 20 elektromos busz fut tesztüzemben Budapesten
- az állami járműflottában kedvezőek a tapasztalatok a 2016-ban forgalomba állított autókkal, 2017 februárjában újabb 200 elektromos autóra írtak ki tendert 2 milliárd forint értékben
A korábban ígért, az ország bejárhatóságát biztosító villámtöltő hálózatról (150 töltő) az államtitkári expozéban nem esett szó.
A konferencia további programjában szereplő panelbeszélgetések tartalmáról és eredményéről egyelőre nem kaptunk tájékoztatást.