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 Az elektromos autó gyártás rendkívül pénzigényes feladat, viszont hosszabb távon órási profittal kecsegtet. Nem csoda, hogy rengeteg olyan cég számára vált az utóbbi időben vonzóvá a terület, amely autógyártási tapasztalattal ugyan nem, de óriási pénzkészletekkel viszont rendelkezik. A legfrissebb belépő a kínai ingatlanóriás, az Evergrande, amely egy 23 milliárd dolláros befektetéssel akkumulátor és villanyautó gyártásba kezd. A cél nem kisebb, mint évi egymillió elektromos autó és 500 gigawattóra akkumulátor legyártása. (forrás: Evergrande) Az Evergrande tavaly a Faraday Future-be történő befektetése kapcsán került először a villanyautós hírekbe, bár az a kaland még 2018 végül egy közös megegyezéssel felbontott szerződéssel zárult. 2019. januárjában a cég bevásárolta magát többségi tulajdonossá a SAAB teljesen elektromos utódját gyártó NEVS-be, majd beszállt a japán technológiával Kínában lítium-ion autó akkumulátorokat gyártó a Cenat New Energy-be. Ez utóbbi 2018-ban nem kevesebb, mint 1,2 GWh kapacitású akkumulátort gyártott. Az Evergrande célja, hogy a következő 10 évben a gyártási kapacitás 60 GWh-ra bővüljön. A Cenat New Energy-be való beszállással az autógyártás teljes értéklánca egy kézben maradhat. (fotó: Evergrande) A cégcsoportot január óta a töltőhálózat kiépítésén munkálkodó új leányvállalat, az Evergrande Smart Charging Technology egészíti ki. Így az Evergrande rendelkezik az elektromos autó gyártás összes kulcsfontosságú technológiájával, így egy kézben összehangoltan tudja azokat használni. „Az Evergrande 160 milliárd jüant fektet be Gangzhou Nansha kerületében, hogy megalapozza az új energiaforrásokkal működő járművek gyártását” – hangzik a Nansha-i helyi önkormányzat nyilatkozata, amit a Global Times részére küldött. „Az egyik gyáregység kapacitása akkora lesz, hogy egymilliónál több autót tudnak évente gyártani. A másik két gyáregység képes lesz évente 500 GWh összkapacitású akkumulátor gyártására, és villanymotorokat valamint elektromos vezérlőrendszereket gyárt az 1 millió autó felszereléséhez.” A kínai médiának eljuttatott sajtóközlemény szerint a gyártásnál a felvásárlásai és befektetései kapcsán megszerzett technológiákra szeretnének építkezni. Így a rendelkezésükre áll a sanghaji Cenat New Energy akkumulátorgyártó, a Koenigsegg szupersportkocsi-gyártó és a NEVS tudása, illetve kapacitása. A menetrend még nem ismert, de a SAAB és a Koenigsegg gyártási kapacitását használva akár már idén júniusban elindulhat a kis szériás gyártás. Annyit tudni lehet, hogy három éven belül szeretnék létrehozni az évi 500.000-1.000.000 autó gyártásához szükséges kapacitást. „Az Evergrande célja, hogy a világ legnagyobb, legerősebb elektromos autó gyártó csoportja legyen három-öt éven belül” – nyilatkozta a Reuters-nek Hui Ka Yan, a cég vezetője. Hogy valós fényben tüntessük fel, mit jelent 500 GWh-nyi akkumulátor gyártása évente, elég megnézni a Tesla terveit a Gigafactory 1-re vonatkozóan, ahol 105 GWh akkumulátor cella gyártását és 150 GWh akkumulátor csomag gyártását célozták meg, de egyelőre nehézséget jelent még az évi 35 GWh gyártása is. 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 Lenkei Péter Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!