Az e-mobi a közelmúltban készre jelentette az országszerte telepített 330 db töltőjét, melyek közül 78 db 22 kW DC gyorstöltő CHAdeMO és CCS csatlakozóval. Ennek a típusnak a telepítését 2018 decemberében kezdték, de az első néhány hónapban minden héten volt néhány autótípus, amellyel nem működött. Sokáig nem töltött BMW i3-at, később a Hyundai Ioniq-kal is gondjai voltak, de a töltő üzemeltetője rendszeres szoftverfrissítéssel általában megoldotta a problémát, igaz mellékhatásként egy újabb típus jelent meg az inkompatibilis autók listáján. Jelenleg a Tesla Model 3 a legújabb büntetésben lévő autó, de a tévesen „kisvillámként” emlegetett töltő (villámtöltőnek a 40 kW-nál nagyobb teljesítményű töltőket hívjuk) az első perctől nem tölti azt az autótípust, amiből talán a legtöbb példány fut Magyarország útjain. Ez az autó nem más, mint a Nissan LEAF első, 2013 áprilisa előtt gyártott változata.
Többen jeleztük már a problémát az e-mobi hibabejelentőnek, sajnos fél év alatt nem sikerült megoldást találniuk, ma már egyszerűen azt mondja a telefonos ügyfélszolgálat a problémát jelző autósoknak, hogy sajnos az autójukkal nem működőképes ez a töltőtípus.
A legtöbb LEAF tulajdonos beletörődött már a helyzetbe, és számukra nem is létezett ez a 78 db töltőoszlop. Legalábbis eddig, azonban egy leleményes autóstársunk, Kocsis Péter, talált egy trükköt, amivel kis ügyeskedéssel működésre bírható a töltő. Péter megosztotta velünk az ötletét, mi leteszteltük egy másik autóval és egy másik töltővel, hogy kizárjuk annak lehetőségét, hogy egyedül Péter autójával és csak egy adott töltővel működik a töltőhack.
Az alábbi videóból megtudhatjátok, hogyan tölthető mégis az első generációs Nissan LEAF az e-mobi 22 kW DC gyorstöltőin, egyben szurkolunk a Model 3 tulajdonosoknak, hogy ők is megtalálják a maguk kis trükkjét.