eCap: egyedi jármű-átalakítás elektromosra

Az alapoktól megtervezett és felépített elektromos járművek valószínűleg a legjobb üzletet kínálják, ha a piaci szerepüket nézzük. Ezt a személyautó piacon a Jaguar I-PACE, illetve az évek óta népszerű BMW i3 is bizonyítja. Fontos azonban, hogy a villanyautókon túlra is tekintsünk, mert az e-mobilitás nem csak a személyautók világában létezik.

(fotó: eCap)

Ezt ismerte fel a német eCap vállalat, és azzal szerzett hírnevet magának, hogy egyedi járműveket alakít át elektromos meghajtásúra. Egy ideje a tapasztalt specialisták munkagépeket alakítanak át úgy, hogy azok a hagyományos motorok helyett akkumulátorral hajtott elektromotorokkal üzemeljenek. Az eCap 2019. év elején közös együttműködésben az Optimas-al egy elektromos meghajtású térkő burkolat rakó gépet mutatott be. Az eCap által átalakított S19e megbízható 48 Voltos rendszerrel működik (ezen a videón megnézhetjük a nem elektromos változatot működés közben). Látható, hogy meglévő munkagépeket is át lehet alakítani, ezzel az elektromobilitás jól illeszkedik a gyártási folyamatokba.

(Térkő burkolat rakás elektromos üzemben, hátrébb a dízel változat. fotó: eCap)

„A térkő burkolat rakó gép sikeres átalakítása elektromos meghajtásúra azt mutatja, hogy az ilyen gépek vagy más járművek a gyakorlatban gazdaságosan átalakíthatóak a szennyezésmentes, csendes és környezetbarát üzemeltetés érdekében.” – mondja Leonie Behrens, az eCap üzletvezetője.

EZT OLVASTAD MÁR?  Nem csak a személyszállítás villamosításában akarnak elsők lenni a norvégok

A térkő burkolat rakó gépet az eCap tényleg jól átgondolta, így nem csak kiszedték belőle a dízelmotort, és berakták a helyére a villanymotort, de az elektromos áram tárolását is jól megtervezték. Itt különleges megoldást alkalmaztak, a cserélhető lítium-ion akkumulátorcsomagot. Ehhez átalakították a térkő burkolat rakó gép egykori szerszámos dobozát, így 2,5-3 órát tud dolgozni a gép, mielőtt az akkumulátort cserélni kellene. Egy mobil töltőegység segítségével ezt utána az építkezés helyszínén fel lehet tölteni. Az akkumulátorok működési idejét a hidraulika optimalizálásával is sikerült meghosszabbítani.

„Ez a térkő burkolat rakó gép egy prototípus. Szívesen dolgozunk együtt olyan ipari szereplőkkel, akik érdeklődnek az új technológiák iránt, és akiknek az ötleteit a mi szakértőinkkel együtt dolgozva, közösen tudjuk termékké érlelni.” – mutatja be a cég filozófiáját Leonie Behrens, az eCap vezetője.

Az eCap egy 40 tonnás nyerges vontató projektet is elindított, aminek keretében egy több részből álló, komplett szolgáltatást nyújtanak. Az autót a tervezett útprofilt figyelembe véve alakítják át, és elkészítik a szükséges szoftvereket is. Az eredmény egy közúti forgalomban is használható, a szükséges engedélyekkel rendelkező jármű lesz, de a vevő megkapja a szükséges tudást is, hogy a jövőben maga végezhesse el ezeket az átalakításokat.

Elektromos autót használsz?