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
auto
2024. 04. 26. péntek

Nem kerül gyártásba az Aston Martin villanyautója

elektromos autó

Elkaszálta a Rapide E limitált szériás gyártásáról szóló terveket az Aston Martin – tudta meg a brit Autocar magazin belső vállalati forrásokból. A James Bond filmekben gyakran feltűnő sportautóiról ismert autógyártó összesen 155 példányt készített volna első villanyautójából, melyek termelése a tavalyi év végére volt kitűzve, ehelyett a projekt mindössze kutatási célokat szolgál majd az Aston Martin későbbi elektromos modelljeihez.

A döntés okáról nincsenek információk, ám minden bizonnyal pénzügyi dolog állhat a háttérben, ugyanis a vállalat részvényeinek értéke történelmi mélypontra zuhant, miután Andy Palmer vezérigazgató 12 hónapon belül a második profitfigyelmeztetést adta ki decemberben, és kiábrándítónak nevezte a 2019-es évet a zuhanó értékesítés és növekvő költségek miatt. A kiutat az évek óta tartó pénzügyi válságból pedig nem az elektromosításban, hanem a vállalat legelső sportterepjárójában látja a brit márka, így a korlátozott erőforrásokat inkább a 2020 második felében forgalomba kerülő DBX-re fordítja.

A tisztán elektromos Rapide E először 2015-ben állt a nyilvánosság elé koncepció formájában, ami után négy évig kellett várnunk, hogy végleges formájában is láthassuk. Hosszas fejlesztése ellenére szinte alig érkeztek róla információk, amiből sejteni lehetett, hogy a cég nem a villanyhajtás iránti rajongásból fogott bele a projektbe. Márpedig az eddig látottak alapján nem ígérkezett rossz autónak az elektromos Aston: sem külsőleg, sem luxusban, sem pedig teljesítményben nem lógott ki a gyártó hagyományos modelljei közül, és a Williamsszel közösen fejlesztett villanyos hajtásláncban sem volt semmi jelentősebb kivetnivaló.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.