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 Balatonkeresztúron ma kora délután a Shell és az Ionity vezetői hivatalosan is megnyitották hazánk harmadik Ionity töltőállomását. Az M7-es autópálya déli, Budapest felé tartó oldalán található pihenőben a Shell üzemanyagtöltő állomás mellé négy darab, egyenként 350 kW maximális teljesítményű ultra töltő került, amely a többi Ionity töltőhöz hasonlóan kizárólag CCS csatlakozóval van ellátva. A töltőoszlopokról maximális teljesítménnyel tölthetők akár a Porsche Taycanok és a Tesla Model 3-ak is, de természetesen azokhoz az autókhoz is használhatók, amelyek nem képesek 50 vagy 75 kW-nál nagyobb teljesítmény felvételére. Az autópályának ezen a szakaszán nem biztosított az átjárás a két oldal között (illetve ehhez jelentős kerülőt kellene tenni), ezért az Ionity az autópálya északi, Horvátország felé menő oldalához kiépített parkolóba is telepít hamarosan, várhatóan február folyamán egy 4 oszlopos töltőállomást. A munkálatok már zajlanak, a telepítést már csak az időjárás hátráltathatja. A helyszín különlegessége, hogy oda már azok a világító glóriával felszerelt töltők kerülnek, amivel annak idején az Ionity hálózatot bevezették. Ugyanebben a két pihenőben a CHAdeMO csatlakozós, illetve a kizárólag AC-ról tölthető autókat az e-Mobi egy-egy töltője segíti a továbbhaladásban. A töltők használata egyelőre töltésenként 2560 forint (Nyugat-Európában általában 8 euró), és független a használat hosszától illetve a felvett energia mennyiségétől. Fizetni az Ionity applikáción vagy weboldalon keresztül bankkártyával lehet. Ezeken keresztül kell indítani is a rendszert. Ez az átmeneti árazás várhatóan január végéig, február elejéig tart, amikor az Ionity átáll a kWh alapú árazásra. Az egységár egyelőre még nem ismert, de az Ionity szeretné elkerülni azt a szituációt, hogy az ügyfelek az otthoni töltést váltsák ki az Ionity töltőkkel, elzárva a szolgáltatást az úton lévők elől. Az Ionity töltőhálózat fejlesztését 2017. november 3-án jelentette be 4 nagy autógyártó konszern (BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company és a Volkswagen Group az Audival és a Porsche-val), azt ígérve, hogy 2020 végére 400 töltőállomás kialakításával olyan hálózatot hoznak létre Európában, amelyben a legfontosabb közlekedési útvonalak mentén egymástól 100-120 km-es távolságra ultranagy teljesítményű töltőkön lehet feltölteni a villanyautókat. Az egyenként 350 kW maximális teljesítményű töltőoszlopokból minimum négyet, de nem ritkán hatot-nyolcat is elhelyeznek egyetlen autópálya pihenőbe, így kisebb a valószínűsége, hogy a töltőre várni kell, mint az egyetlen töltőoszloppal felszerelt állomásokon. A projektbe beszáll a Shell, a Tank & Rast, az OMV, és a Circle K is, melyek Európa-szerte a rengeteg helyen biztosítják a területet a töltők számára. A Shell még 2017 novemberében csatlakozott a hálózathoz, helyszíneket biztosítva a töltőknek Belgiumban, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Hollandiában, Lengyelországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Csehországban és Magyarországon is. Bár az első 20 állomás megnyitását még 2017-re tervezte az Ionity, az első átadóról 2018. áprilisában számolhattunk csak be, de egy bő év múlva, 2019. május 28-án már 100 állomással rendelkezett a hálózat. Az első magyarországi töltőket Bábolnánál az M1-es, illetve Kajászónál az M7-es autópálya pihenőiben helyezték el. Mindkét helyre 4-4 darab 350 kW-os ABB töltő került. A Balatonkeresztúron megvalósuló két állomás mellett az Ionity Szigetszentmiklós mellett az M0-s autópálya északi oldalának egyik pihenőjébe tervez töltőállomást, amivel 5-re bővül a hálózat magyarországi szakasza. Ezzel a kelet-európai régióban vélhetőleg Magyarországon zárul majd le először az Ionity első projektje. Az Ionity jelenleg 202 működő állomással rendelkezik, és 52 állomás építése van folyamatban. A 2020-as eredeti határidőre az árambővítések elhúzódása miatt sajnos nem tudják befejezni a hálózatot, de valamikor 2021 során remélhetőleg elkészülhet a 400. állomás is. Lengyelországban az első helyszínek idén év végén készülhetnek el, és összesen 12 töltőhely kialakítását tervezik. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!