A japán Nikkei értesülései szerint mindössze 10 ezer tisztán elektromos autó gyártását tűzte ki célul a Toyota a 2020-as évre, és a következő esztendőkben sem erősödik látványosan az autógyártó elkötelezettsége a villanyautók iránt – éppen annyi fog készülni, amennyi a kínai kvótának, és az európai szén-dioxid-kibocsátási limitnek való megfelelést biztosítani tudja. 2021-ben 30 ezerre nő a Toyota gyáraiból kiguruló teljesen elektromos autók darabszáma, majd 2025-re ez egészen 500 000-ig pörög fel, ami önmagában nem hangzik rosszul, ám ha az összes elektromosított járműhöz viszonyított arányát nézzük, akkor már komolyan elgondolkodtató, hogy a cég vezetői odafigyelnek-e a világpiaci tendenciákra. A Toyota ugyanis továbbra is úgy gondolja, hogy még öt év múlva is kelendőek lesznek a hibridek, így az évtized közepére az üzemanyagcellás meghajtással és az 500 ezer villanyautóval együtt összesen 5,5 millió elektromosított autót gyárt majd a tokiói székhelyű vállalat. Eközben ugyanebben az évben a Volkswagen hárommillió tisztán villanyos gépkocsi legyártását célozta meg, a Teslának pedig egyedül a sanghaji gyárában készül majd évi félmillió villanyautó. A Toyota egyelőre nem sokat árult el arról, hogy milyen modellekkel igyekszik kihúzni magát a büntetések alól, de a Nikkei szerint legalább tíz elektromos modell elindítása van tervbe véve a következő öt esztendőre. Az egyetlen eddig megerősített, globális piacra szánt Toyota sem Toyota, hanem Lexus, mégpedig a novemberben bemutatott UX 300e, mely még idén megvásárolható lesz. Kínában hamarosan kapható lesz a C-HR teljesen elektromos változata, ezen kívül pedig tudunk egy apró villanyautóról, ami az év végén kerül értékesítésre, de csak Japánban, valamint felröppentek a pletykák egy elektromos Aygoról. Ám a háttérben azért mozgolódik a Toyota, tavaly a CATL-lel és a BYD-vel is megállapodást kötött az akkumulátorcellák beszállításához. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!