Tízezer villanyautó a Toyota terve erre az évre

A japán Nikkei értesülései szerint mindössze 10 ezer tisztán elektromos autó gyártását tűzte ki célul a Toyota a 2020-as évre, és a következő esztendőkben sem erősödik látványosan az autógyártó elkötelezettsége a villanyautók iránt – éppen annyi fog készülni, amennyi a kínai kvótának, és az európai szén-dioxid-kibocsátási limitnek való megfelelést biztosítani tudja.

2021-ben 30 ezerre nő a Toyota gyáraiból kiguruló teljesen elektromos autók darabszáma, majd 2025-re ez egészen 500 000-ig pörög fel, ami önmagában nem hangzik rosszul, ám ha az összes elektromosított járműhöz viszonyított arányát nézzük, akkor már komolyan elgondolkodtató, hogy a cég vezetői odafigyelnek-e a világpiaci tendenciákra. A Toyota ugyanis továbbra is úgy gondolja, hogy még öt év múlva is kelendőek lesznek a hibridek, így az évtized közepére az üzemanyagcellás meghajtással és az 500 ezer villanyautóval együtt összesen 5,5 millió elektromosított autót gyárt majd a tokiói székhelyű vállalat. Eközben ugyanebben az évben a Volkswagen hárommillió tisztán villanyos gépkocsi legyártását célozta meg, a Teslának pedig egyedül a sanghaji gyárában készül majd évi félmillió villanyautó.

A Toyota egyelőre nem sokat árult el arról, hogy milyen modellekkel igyekszik kihúzni magát a büntetések alól, de a Nikkei szerint legalább tíz elektromos modell elindítása van tervbe véve a következő öt esztendőre. Az egyetlen eddig megerősített, globális piacra szánt Toyota sem Toyota, hanem Lexus, mégpedig a novemberben bemutatott UX 300e, mely még idén megvásárolható lesz. Kínában hamarosan kapható lesz a C-HR teljesen elektromos változata, ezen kívül pedig tudunk egy apró villanyautóról, ami az év végén kerül értékesítésre, de csak Japánban, valamint felröppentek a pletykák egy elektromos Aygoról. Ám a háttérben azért mozgolódik a Toyota, tavaly a CATL-lel és a BYD-vel is megállapodást kötött az akkumulátorcellák beszállításához.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.