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 Mint már mi is többször beszámoltunk róla komoly gyártási gondokkal küzd a VW csoport az új elektromos offenzívája kapcsán. Cellahiány miatt nem tudják legyártani az Audi, a Porsche, illetve a VW márkák jelenleg futó modelljeiből a tervezett darabszámot, az új sikertermék, az ID3 folyamatos szoftver problémákkal küzd és sokmilliárdos EU büntetés fenyegeti a céget. Mindezek miatt inog a cégvezér Herbert Diess széke is. A német Manager Magazin újabb részleteket szivárogtatott ki. Farkasnak farkasa A napokban számoltunk be róla, hogy leállították az Audi e-tron gyártását, mert nincs elég akkumulátor cella. Azt is hallottuk már, hogy a Porsche Taycan is hasonló problémákkal küzd. Az általában jó belsős forrásokkal rendelkező német lap szerint a két dolog még össze is függ és érdekes meccsek mennek a wolfsburgi konferenciatermekben. A VW prémium modelljeihez az LG Chem az akkumulátor cellák szállítója. Csakhogy a koreaiaknak nincs elég kapacitásuk, nem tudnak megfelelő mennyiségben teljesíteni. Hogy a VW nem volt-e eléggé előrelátó és nem kötöttek le elég kapacitást, vagy az LG-nél van-e a probléma, azt nem tudjuk, de a végeredmény szempontjából ez mindegy is. A cégcsoport ezért megpróbál a Samsung SDI-tól cellákat vásárolni, csakhogy egyelőre nem elégedettetek a másik nagy koreai mamuttól kapott példányok minőségével. Ezért egyelőre vissza kell fogni az autók gyártását. A Manager Magazin információi szerint a két prémium márka még egymásnak is esett az elérhető készletek miatt: a Porsche a cég vezetésében lévő támogatottságát kihasználva lenyúlja a cellákat az Audi elöl. Az eredmény: az idei évre tervezett 70 ezer e-tronból valószínűleg csak 40 ezer lesz. Porsche Taycan A cellahiány nem kíméli a márka többi típusát sem. Az e-up/Citigo/Mii ikrekből eleve csak korlátozott darabszám volt tervezve, bár a típusokra itthon is nagy a kereslet, a kvóta már rég el is fogyott. Az erre az évre prognosztizált 100 ezer VW ID3 helyett pedig valószínűleg csak 80 ezer kerülhet gyártásba – és ez a modell legkisebb gondja. Kék halál Arról is írtunk már párszor, hogy bár az ID3 gyártása tavaly novemberben egy látványos és a német politika legfelsőbb körei által megtámogatott ceremónia keretében beindult, az autók kiszállítása csak nyáron kezdődhet meg. Elég furcsa az autóiparban, hogy több mint 8 hónapig csak gyártanak egy típust és raktározzák a kész példányokat, de nem szállítják ki ezeket. A dolog hátterében állítólag komoly szoftveres problémák vannak. A VW az ID szériával szakítani készül azzal az autóipari hagyománnyal, hogy megannyi beszállító rendszereit integrálják, ehelyett saját központi operációs rendszert készítenek. Ez a hófehér darab a legelső sorozatgyártott ID. 3 Csakhogy a projekttel komoly bajok vannak és ezek megoldása kihívás a cégnek. A német lap információi szerint naponta 300 (!) új problémát találnak a tesztek során és emiatt még az sem világos mennyit késhet az ID3 kiszállítása. Házon belül is 3-12 hónap között tippelik a késést. Az ID3 bajai ráadásul kihatással vannak a következő modellre az ID4-re is. A szoftveres csapatnak már rég a crossoveren kellene dolgoznia, de most mindenki az első modellnél oltja a tüzeket. Ez valószínűleg összefüggésben van azzal, hogy mint a napokban kiderült áprilisról idén nyárra halasztották az ID4 bemutatóját. A Zwickau-i gyár 1,8 millió négyzetméteren terül el (forrás: VW) Milliárdok forognak kockán Ha csak a cég pénzügyi eredményeit nézzük elsőre úgy tűnhet mindezek ellenére jól megy a VW-nek. Az előző év utolsó ismert száma a 3. negyedéves eredmény, ami majd 4 milliárd eurós profitot mutatott. Azonban, ha a cég nem tudja nagyjából 30 grammal csökkenteni a flotta CO2 átlagát az komoly EU büntetést vonhat maga után. A német cleanthinking.de összefoglalója szerint az összeg valahol 4 és 10 milliárd euró között mozoghat – ami elég nagy skála, de potenciálisan lenullázhatja a cég éves profitját. Márpedig elektromos autók nélkül elég nehéz lesz elérni a kvóta célokat. Egyes számítások szerint 1 villanyautó 8 belsőégésű modell eladását teszi lehetővé büntetés nélkül. Herbert Diess a Volkswagen vezérigazgatója az ID.3 gyártásának megkezdésekor Ezért a cégvezér Herbert Diess széke is inog és a Manager Magazin szerint a részvények többségét birtokló Porsche és Piech családok egyre türelmetlenebbek. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!