Egy korábbi cikkünkben bemutattuk, hogy a villanyautós találkozóinkon gyakran látható Fisker Karma hogyan alakult át az elmúlt években, még azután is, hogy a gyártást végző Fisker Automotive 2013-ban csődöt jelentett. A hatótáv-növelt elektromos autó dizájnja a kínai Wanxiangnak köszönhetően maradt életben, amely felvásárolta Henrik Fisker cégének hagyatékát, és Karma néven egy új autógyártó vállalatot hozott létre, megtartva a külsőt, de jelentősen továbbfejlesztve a belsőt. Így született meg 2016-ban a Karma Revero, mely kívülről szinte teljesen Fisker Karma-utánzat, majd 2019-ben a Revero GT, ami viszont a hajtáslánc javulásán túl már megjelenésében is kezdett eltávolodni az eredeti formától. Tavaly novemberben aztán egy erősebb modell, a Revero GTS is bemutatkozott.
A kínai tulajdonban lévő, de dél-kaliforniai székhelyű cég jelenleg kizárólag az Egyesült Államokban értékesíti autóit, ám a napokban globális terjeszkedésről szóló terveket jelentett be, melynek európai autópiacok is célterületei lesznek. A Fisker Automotive hamvaiból összekapart cég nevét valószínűleg nem sok európai hallotta eddig, ezért Revero és Revero GT modelljeivel a Karma jelen lesz a márciusi Genfi Autószalonon.
A gyártó már hozzá is látott kereskedői hálózatának és partnerkapcsolatainak kiépítéséhez, világszerte 29 kereskedő készül fel az értékesítésre, többek között Franciaországban, Svédországban, Spanyolországban, és Hollandiában. A hangsúly a GT típus, illetve a későbbi modellek piacra dobásán lesz, a Reveroból csak egy erősen korlátozott számú küldemény érkezik a kontinensünkre. Árakat, illetve hogy az Európába szánt változat specifikációi eltérnek-e az amerikaiétól, a svájci rendezvényen jelenti be a Karma. Bár egyelőre valamennyi modellje belsőégésű turbómotor által hatótáv-növelt, a gyártó már dolgozik egy kizárólag tisztán elektromos modellek alá szánt padlólemezen is.