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 Egy korábbi cikkünkben bemutattuk, hogy a villanyautós találkozóinkon gyakran látható Fisker Karma hogyan alakult át az elmúlt években, még azután is, hogy a gyártást végző Fisker Automotive 2013-ban csődöt jelentett. A hatótáv-növelt elektromos autó dizájnja a kínai Wanxiangnak köszönhetően maradt életben, amely felvásárolta Henrik Fisker cégének hagyatékát, és Karma néven egy új autógyártó vállalatot hozott létre, megtartva a külsőt, de jelentősen továbbfejlesztve a belsőt. Így született meg 2016-ban a Karma Revero, mely kívülről szinte teljesen Fisker Karma-utánzat, majd 2019-ben a Revero GT, ami viszont a hajtáslánc javulásán túl már megjelenésében is kezdett eltávolodni az eredeti formától. Tavaly novemberben aztán egy erősebb modell, a Revero GTS is bemutatkozott. Karma Revero A kínai tulajdonban lévő, de dél-kaliforniai székhelyű cég jelenleg kizárólag az Egyesült Államokban értékesíti autóit, ám a napokban globális terjeszkedésről szóló terveket jelentett be, melynek európai autópiacok is célterületei lesznek. A Fisker Automotive hamvaiból összekapart cég nevét valószínűleg nem sok európai hallotta eddig, ezért Revero és Revero GT modelljeivel a Karma jelen lesz a márciusi Genfi Autószalonon. Karma Revero GT A gyártó már hozzá is látott kereskedői hálózatának és partnerkapcsolatainak kiépítéséhez, világszerte 29 kereskedő készül fel az értékesítésre, többek között Franciaországban, Svédországban, Spanyolországban, és Hollandiában. A hangsúly a GT típus, illetve a későbbi modellek piacra dobásán lesz, a Reveroból csak egy erősen korlátozott számú küldemény érkezik a kontinensünkre. Árakat, illetve hogy az Európába szánt változat specifikációi eltérnek-e az amerikaiétól, a svájci rendezvényen jelenti be a Karma. Bár egyelőre valamennyi modellje belsőégésű turbómotor által hatótáv-növelt, a gyártó már dolgozik egy kizárólag tisztán elektromos modellek alá szánt padlólemezen is. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!