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
auto
2024. 04. 16. kedd

Egy kupé vagy roadster kialakítású, limitált darabszámú, R típusjelzésű tisztán elektromos sportautó fejlesztését fontolgatja a Volkswagen, ami egyben egy újfajta akkumulátort is magával hozna az I.D.-sorozatba – tudta meg a brit Autocar magazin belső vállalati forrásokból. Az új modell ugyanúgy a MEB padlólemezt használná, mint a széria többi tagja, a teljesítménycentrikus hajtáslánc pedig az ID. R-től jönne, ám a többszörös rekorder pályaautóval ellentétben ez a modell egy megvásárolható utcai fenevad lenne. A MEB platform rugalmasságának köszönhetően előre, illetve hátulra is helyezhetők a villanymotorok, azaz a sportkocsi első-, hátsó-, valamint összkerék-meghajtással is megépülhet.

VW I.D.R Pikes Peak

Az eredetileg a coloradói Pikes Peak hegyi felfutó rekordjának megdöntésére fejlesztett I.D. R immáron másfél éve reklámozza a németek legújabb generációs villanyautóit csoportosító családnevet, és az elektromos meghajtás képességeit a versenypályákon. Többször is hangoztatta viszont a versenysportért felelős divízió, hogy a 670 lóerős bestia projektjének a márka vásárlói által is megtapasztalható, gyakorlati haszna is lesz, merthogy a versenyzés során gyűjtött adatok és tapasztalatok a VW piacra szánt villanyautóinak fejlesztését is segítik. Az I.D. utcai sportautó például már egy teljesen új, teljesítmény-orientált akkupakkot rejtene a padlólemezében, amit a gyártó házon belül fejleszt az I.D.R aksija alapján. Sven Smeets, a cág Motorsport részlegének igazgatója nem árulhatott el sok részletet az erősebb Volkswagenek számára készített akkumulátorról, ám az bizonyos, hogy más kémia jellemzi majd, és a cellák is másképp lesznek elrendezve a csomagban, mint ahogyan az az ID. 3-ban történt.

VW eR1

Február elején a VW bemutatta a Golf-alapú eR1-et, s megerősítette, hogy az R jelzés tovább él a tisztán elektromos I.D.-modellek között is. A wolfsburgi források azt csiripelik, hogy a sportautó még az évtized közepe előtt gyártásba kerül, de valószínűleg nem az első hazavihető R-es típusként, hiszen 2024 környékén az ID.3-hoz is elkészül egy izmosabb verzió.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.