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 Egy kupé vagy roadster kialakítású, limitált darabszámú, R típusjelzésű tisztán elektromos sportautó fejlesztését fontolgatja a Volkswagen, ami egyben egy újfajta akkumulátort is magával hozna az I.D.-sorozatba – tudta meg a brit Autocar magazin belső vállalati forrásokból. Az új modell ugyanúgy a MEB padlólemezt használná, mint a széria többi tagja, a teljesítménycentrikus hajtáslánc pedig az ID. R-től jönne, ám a többszörös rekorder pályaautóval ellentétben ez a modell egy megvásárolható utcai fenevad lenne. A MEB platform rugalmasságának köszönhetően előre, illetve hátulra is helyezhetők a villanymotorok, azaz a sportkocsi első-, hátsó-, valamint összkerék-meghajtással is megépülhet. VW I.D.R Pikes Peak Az eredetileg a coloradói Pikes Peak hegyi felfutó rekordjának megdöntésére fejlesztett I.D. R immáron másfél éve reklámozza a németek legújabb generációs villanyautóit csoportosító családnevet, és az elektromos meghajtás képességeit a versenypályákon. Többször is hangoztatta viszont a versenysportért felelős divízió, hogy a 670 lóerős bestia projektjének a márka vásárlói által is megtapasztalható, gyakorlati haszna is lesz, merthogy a versenyzés során gyűjtött adatok és tapasztalatok a VW piacra szánt villanyautóinak fejlesztését is segítik. Az I.D. utcai sportautó például már egy teljesen új, teljesítmény-orientált akkupakkot rejtene a padlólemezében, amit a gyártó házon belül fejleszt az I.D.R aksija alapján. Sven Smeets, a cág Motorsport részlegének igazgatója nem árulhatott el sok részletet az erősebb Volkswagenek számára készített akkumulátorról, ám az bizonyos, hogy más kémia jellemzi majd, és a cellák is másképp lesznek elrendezve a csomagban, mint ahogyan az az ID. 3-ban történt. VW eR1 Február elején a VW bemutatta a Golf-alapú eR1-et, s megerősítette, hogy az R jelzés tovább él a tisztán elektromos I.D.-modellek között is. A wolfsburgi források azt csiripelik, hogy a sportautó még az évtized közepe előtt gyártásba kerül, de valószínűleg nem az első hazavihető R-es típusként, hiszen 2024 környékén az ID.3-hoz is elkészül egy izmosabb verzió. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!