Megbukott a Deutsche Post DHL ígéretes villanyautó-programja
Leállítja a StreetScooter tisztán elektromos kisteherautóinak termelését a Deutsche Post DHL, jelentette be Melanie Kreis pénzügyi igazgató pénteken az újságíróknak, miután a járművek fejlesztése és gyártása éveken keresztül termelte a veszteséget a vállalatnak. A program annak ellenére nem tudott nyereségessé válni, hogy a többféle kialakítással is elérhető StreetScooter Work modellből körülbelül 11 000 darabot gyártott a Deutsche Post – ezek többsége a saját flottájában működik, de számos más flottaüzemeltető vállalat, üzletláncok, bankok rendeltek a járműből, s ebben az évben még további néhány ezer vár kiszállításra. Csak a tavalyi évben közel 100 millió euró veszteséget hoztak a villanyautók a világ legnagyobb szállítmányozó cégének.
A StreetScooter az egyik legígéretesebb start-upnak bizonyult, mely olyan termékkel tudott betörni a piacra, amire egyre nagyobb szükség lesz a jövőben. A városi áruszállítás zéró emisszióssá válik, és erre a változásra a Deutsche Post által felkarolt egyetemista csapat az elsők között reagált 2010-ben, amikor többek között a Daimler, és a hozzá hasonló hagyományos autógyártók nem tették meg a szükséges lépést. A pénzügyi problémák miatt a cég korábban már fontolgatta a leányvállalat eladását, ám végül új partnerek bevonásában látta a kiutat. Ekkor csatlakozott a Ford, amely egy nagyobb teherautó, a Work XL fejlesztésében segítette a németeket a Ford Transit alapján. A Deutsche Post nemrég egy volt Tesla alkalmazottat is felbérelt a StreetScooter értékesítési hálózatának bővítéséhez, valamint a Cheryvel is megállapodott az elektromos furgonok kínai gyártásáról. Tavaly ősszel a Work és Work L típusok újabb generációját mutatta be a gyártó, ami jelentős fejlődést hozott az elődökhöz képest.
Miután mindezek ellenére a veszteség továbbra is csak nőtt, a Deutsche Post DHL úgy döntött, hogy még ebben az évben leállítja a járművek gyártását, és 2021-től más autógyártóktól szerzi be az elektromos kisteherautókat a flottájába.