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
auto
2024. 05. 01. szerda

A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Microlino megújított, 2.0-ás változata, számottevő változásokat felsorakoztatva mind dizájnban, mind az elektromos hajtásláncban ahhoz az első verzióhoz képest, amelyre már több mint 16 000 megrendelés érkezett. Az eredeti tervek szerint a BMW Isetta-hasonmásnak 2019-ben a piacra kellett volna lépnie, de idén januárban a Micro Mobility Systems frissítette az ütemtervet, és 2021-re tolta a sokak számára szimpatikus villanyautó sorozatgyártásának kezdetét. Azért volt erre szükség, mert eredeti formájában a Microlino nem felelt meg néhány, a vállalat által támasztott biztonsági követelménynek, aminek következtében a jármű egész szerkezetét át kellett dolgozni. Ez pedig újabb lehetőségeket teremtett további módosításokra és fejlesztésekre.

Az egyszerű városi manőverezésre és parkolásra tökéletesített miniautó megőrizte buborék formáját, ám dimenziói teljesen megváltoztak, a gyártó szerint előnyére, hiszen így az utastér is tágasabbá válhatott. A legfontosabb szerkezeti átalakítás a hátsó tengely szélesítése, ami plusz stabilitást adott az autónak, valamint az A-oszlop vékonyítása, ami pedig a látóteret növeli.

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

Ami azonnal észrevehető a 2.0-ás verzión, az az elöl és hátul is elhelyezett lámpacsík. Ez egy sokkal elegánsabb stílust ad a Microlinonak, ám sokat visszavesz abból a retro hangulatból, ami a legtöbb rajongóját megfogta ebben a kisautóban. A közzétett képeken továbbá hiányzik a kilincs és a töltőcsatlakozó is az autó elejéről, de arról nem ír a cég, hogy ezeket érte-e változás. Mindenféle számadatok nélkül a Micro Mobility annyit árult el, hogy a villanymotor erősebb és hatékonyabb lett, de árnövekedést ez nem okoz, marad a 12 000 eurós indulóár.

A jövő héten kezdődő rendezvényen egy háromkerekű, 3 kW teljesítményű elektromos robogót is bemutat a cég – a Microlettával akár 80 km/h-s sebességet is el lehet érni, és külön motoros jogosítvány sem kell a vezetéséhez (már ahol…). Egyelőre nem tudni, hogy ez a járgány mikor megy gyártásba, mivel most minden erőforrás a Microlino gyártását segíti, de a Micro Mobility szerint várhatóan 4900 euró környékén lesz majd az ára, amikor piacra kerül. A robogó minden kötelezettség nélkül már foglalható.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.