Megújult az elektromos városi buborékautó

A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Microlino megújított, 2.0-ás változata, számottevő változásokat felsorakoztatva mind dizájnban, mind az elektromos hajtásláncban ahhoz az első verzióhoz képest, amelyre már több mint 16 000 megrendelés érkezett. Az eredeti tervek szerint a BMW Isetta-hasonmásnak 2019-ben a piacra kellett volna lépnie, de idén januárban a Micro Mobility Systems frissítette az ütemtervet, és 2021-re tolta a sokak számára szimpatikus villanyautó sorozatgyártásának kezdetét. Azért volt erre szükség, mert eredeti formájában a Microlino nem felelt meg néhány, a vállalat által támasztott biztonsági követelménynek, aminek következtében a jármű egész szerkezetét át kellett dolgozni. Ez pedig újabb lehetőségeket teremtett további módosításokra és fejlesztésekre.

Az egyszerű városi manőverezésre és parkolásra tökéletesített miniautó megőrizte buborék formáját, ám dimenziói teljesen megváltoztak, a gyártó szerint előnyére, hiszen így az utastér is tágasabbá válhatott. A legfontosabb szerkezeti átalakítás a hátsó tengely szélesítése, ami plusz stabilitást adott az autónak, valamint az A-oszlop vékonyítása, ami pedig a látóteret növeli.

Ami azonnal észrevehető a 2.0-ás verzión, az az elöl és hátul is elhelyezett lámpacsík. Ez egy sokkal elegánsabb stílust ad a Microlinonak, ám sokat visszavesz abból a retro hangulatból, ami a legtöbb rajongóját megfogta ebben a kisautóban. A közzétett képeken továbbá hiányzik a kilincs és a töltőcsatlakozó is az autó elejéről, de arról nem ír a cég, hogy ezeket érte-e változás. Mindenféle számadatok nélkül a Micro Mobility annyit árult el, hogy a villanymotor erősebb és hatékonyabb lett, de árnövekedést ez nem okoz, marad a 12 000 eurós indulóár.

EZT OLVASTAD MÁR?  UBS: „Az Audi e-tron a bizonyíték, hogy a Tesla messze a németek előtt jár”

A jövő héten kezdődő rendezvényen egy háromkerekű, 3 kW teljesítményű elektromos robogót is bemutat a cég – a Microlettával akár 80 km/h-s sebességet is el lehet érni, és külön motoros jogosítvány sem kell a vezetéséhez (már ahol…). Egyelőre nem tudni, hogy ez a járgány mikor megy gyártásba, mivel most minden erőforrás a Microlino gyártását segíti, de a Micro Mobility szerint várhatóan 4900 euró környékén lesz majd az ára, amikor piacra kerül. A robogó minden kötelezettség nélkül már foglalható.

Elektromos autót használsz?