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
auto
2024. 04. 23. kedd

Egyre több részletet ismerünk a Hyundai Ioniq 5-ről

elektromos autó

Épp egy hete mutatták be a Hyundai Ioniq 5 modelljét, amely a koreai konszern első, alapoktól kizárólag elektromos hajtással tervezett autója, egyben az első abból a tucatnyi típusból, amely a következő években az e-GMP platformon érkezik.

Megérkezett a Hyundai Ioniq 5

Magyarországon egy kicsit még várnunk kell, hogy személyes tapasztalatokat szerezhessünk az autóról, de a YouTube-nak köszönhetően külföldről, elsősorban Dél-Koreából egyre több olyan videót nézhetünk meg, amelyekről az autó eddig nem látott részleteit is megismerhetjük.

Az autó hátsó lámpáin a leginkább szembetűnő a Pixel Design. Az apró négyzetekből téglalapot formáló helyzetjelző lámpák közepén a féklámpák, a legalul lévő csíkban az irányjelző található. (Fotó: CK DRIVEN/YouTube)

Az első fényszórók természetesen LED-ek, az iker lámpatestben az U alakú nappali menetfény irányjelzőként is funkcionál (Fotó: CK DRIVEN/YouTube)

Nagyon érdekes részlet az első lökhárító feletti sáv a megvilágított vonalakkal (Fotó: CK DRIVEN/YouTube)

Kikapcsolva alig feltűnő, hogy nem az egyszerű, megszokott festett műanyag felületet látjuk (Fotó: CK DRIVEN/YouTube)

A csomagtér sík felületekkel határolt, a padló viszonylag magas. Ebből a szögből nézve nem tűnik 531 liternek. Egyelőre nem tudjuk, hogy ez az érték a padló alatti teret is tartalmazza-e, első vagy hátsó helyzetbe tolt hátsó ülésekkel, rolóig vagy tetőig pakolva értendő (Fotó: CK DRIVEN/YouTube)

A padló alatt további tárolóhely rejtőzik. A prémium hifi elvesz kb. 130 litert a teljes rendelkezésre álló térfogatból (Fotó CK DRIVEN/YouTube)

A hátsó üléseket ledöntve szinte teljesen vízszintes, egybe függő sík felületet kapunk (Fotó CK DRIVEN/YouTube)

A motorháztetőt felnyitva a szokásos műanyag burkolatot látjuk, az első csomagtérről csak a teleszkópos kitámasztás árulkodik (Fotó CK DRIVEN/YouTube)

Az összkerekes változatban az első csomagtér csak 24 literes, a hátsókerekesben majdnem duplája, 57 liter (Fotó CK DRIVEN/YouTube)

Az utcai töltőkábelt és a konnektoros vésztöltőt a kisebb frunk is képes befogadni (Fotó CK DRIVEN/YouTube)

Ha már a tárolóhelyek: a fiók-szerűen kihúzható kesztyűtartó hűtött, megvilágított, és közel 10 literes (Fotó CK DRIVEN/YouTube)

Az ajtó belseje a könyöklő felett és a hangszórók körül változtatható színű hangulatvilágítást kap (Fotó CK DRIVEN/YouTube)

Az elektromosan állítható ülések a középső képernyőről is tologathatók. A hátsó ülések 135 mm-t tudnak előre mozogni, így a hátsó utasok lábterét részben beáldozva nagyobb csomagteret kapunk (Fotó CK DRIVEN/YouTube)

A parkolást 360 fokos kamerarendszer segíti (Fotó CK DRIVEN/YouTube)

Ez a nézet különösen hasznos, ha a tükörben nem látható tereptárgyakhoz kell közel parkolnunk (Fotó CK DRIVEN/YouTube)

Úgy tűnik, hogy a kulcsról is előre-hátra távvezérelhető az autó (Fotó CK DRIVEN/YouTube)

Akinek a fenti képregény nem volt eléggé informatív, érdemes megnézni az alábbi videót is.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.