Az okostelefonoknál is nagyobb bizniszbe robbanhat be a Huawei

Ha valaki most megkérdezné, hogy melyiket választanánk az Apple, Huawei, Xiaomi, vagy a Sony közül, akkor bizonyára mindannyian az okostelefonok világában szerzett ismereteink alapján választanánk valamelyik gyártót. Egyre inkább úgy tűnik azonban, hogy hamarosan nemcsak mobiltelefon-vásásláskor, hanem elektromos autókat keresgélve is szembe fognak jönni velünk ezek a márkanevek.

Az Apple-ről nyílt titok, hogy hosszú évek óta dolgozik saját fejlesztésű villanyautón, az elmúlt hónapokban pedig meglehetősen gyakorivá váltak az erről szóló pletykák. Tavaly januárban a Sony is bemutatott egy elektromos koncepciót, és bár a japán elektronikai óriás leszögezte, hogy nem kezd autógyártásba, abszolút elképzelhető, hogy a jármű valamely partner által mégis gyártásba megy.

A Reuters legfrissebb beszámolója szerint a Huawei is csatlakozik azokhoz az információs és telekommunikációs technológiai vállalatokhoz, amelyek saját villanyautó fejlesztésében látnak jövedelmező üzleti lehetőséget. Meg nem nevezett belsős forrásokra hivatkozva a hírportál azt írja, hogy a Huawei akár már az idén piacra dobhat villanyautót, amelyek gyártásában a kínai állam által erősen támogatott helyi autógyártók segédkezhetnek. Az egyik lehetséges gyártópartner a Changan Automobile, de a források úgy tudják, hogy a BAIC Csoport BluePark New Energy Technology leányvállalatával is megkezdődtek a tárgyalások.

EZT OLVASTAD MÁR?  Frissült a LeafSpy Pro

A Reuters szerint a céget azok a Donald Trump által bevezetett szankciók késztették drámai irányváltásra, melyek megtiltják az amerikai vállalatoknak, hogy nemzetbiztonsági szempontból kockázatosnak ítélt vállalatokkal kereskedjenek, vagy dolgozzanak együtt, és ami a Huawei okostelefon-eladásaiban hatalmas zuhanást eredményezett. Egy forrás azt állítja, hogy az egykor a világ legnagyobb okostelefon-gyártójának számító vállalat mostantól a villanyautózásra fog összpontosítani, és tömegek által elérhető modellek gyártása érdekében vette fel a kapcsolatot kínai beszállítókkal.

A Huawei szóvivője cáfolta a híreket, elmondása szerint a cég nem autógyártó, jóllehet termékeikkel hozzá kívánnak járulni ahhoz, hogy az autógyártó vállalatok jobb járműveket építhessenek. A Changan, valamint a BAIC BluePark nem válaszolt a hírportál megkeresésére.

Hasonló pletykák röppentek fel a Xiaomiról is néhány nappal ezelőtt. Kínai sajtóértesülések szerint a vállalat alapítója és vezérigazgatója, Lei Jun maga fogja vezetni azt a projektet, amely a saját tervezésű „Mi Car” fejlesztésére és piacra dobására indult. A Xiaomi villanyautós terveiről szintén lehetett már 2017 környékén is olvasni, állítólag mostanra vált komollyá az elhatározás, igaz, egyelőre semmi sincs eldöntve. A Xiaomi elismerte, hogy folyamatosan nyomon követi az autóipar tendenciáit, de tagadta, hogy bármilyen hivatalos projektet kezdeményezett volna az elektromosautó-gyártás üzletágába való belépésre.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.