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
auto

Az okostelefonoknál is nagyobb bizniszbe robbanhat be a Huawei

elektromos autó
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

Ha valaki most megkérdezné, hogy melyiket választanánk az Apple, Huawei, Xiaomi, vagy a Sony közül, akkor bizonyára mindannyian az okostelefonok világában szerzett ismereteink alapján választanánk valamelyik gyártót. Egyre inkább úgy tűnik azonban, hogy hamarosan nemcsak mobiltelefon-vásásláskor, hanem elektromos autókat keresgélve is szembe fognak jönni velünk ezek a márkanevek.

Együtt épít autót az Apple és a Hyundai?

Az Apple-ről nyílt titok, hogy hosszú évek óta dolgozik saját fejlesztésű villanyautón, az elmúlt hónapokban pedig meglehetősen gyakorivá váltak az erről szóló pletykák. Tavaly januárban a Sony is bemutatott egy elektromos koncepciót, és bár a japán elektronikai óriás leszögezte, hogy nem kezd autógyártásba, abszolút elképzelhető, hogy a jármű valamely partner által mégis gyártásba megy.

Magyar cég fejleszti a Sony elektromos autójának önvezető rendszerét

A Reuters legfrissebb beszámolója szerint a Huawei is csatlakozik azokhoz az információs és telekommunikációs technológiai vállalatokhoz, amelyek saját villanyautó fejlesztésében látnak jövedelmező üzleti lehetőséget. Meg nem nevezett belsős forrásokra hivatkozva a hírportál azt írja, hogy a Huawei akár már az idén piacra dobhat villanyautót, amelyek gyártásában a kínai állam által erősen támogatott helyi autógyártók segédkezhetnek. Az egyik lehetséges gyártópartner a Changan Automobile, de a források úgy tudják, hogy a BAIC Csoport BluePark New Energy Technology leányvállalatával is megkezdődtek a tárgyalások.

A Reuters szerint a céget azok a Donald Trump által bevezetett szankciók késztették drámai irányváltásra, melyek megtiltják az amerikai vállalatoknak, hogy nemzetbiztonsági szempontból kockázatosnak ítélt vállalatokkal kereskedjenek, vagy dolgozzanak együtt, és ami a Huawei okostelefon-eladásaiban hatalmas zuhanást eredményezett. Egy forrás azt állítja, hogy az egykor a világ legnagyobb okostelefon-gyártójának számító vállalat mostantól a villanyautózásra fog összpontosítani, és tömegek által elérhető modellek gyártása érdekében vette fel a kapcsolatot kínai beszállítókkal.

A Huawei szóvivője cáfolta a híreket, elmondása szerint a cég nem autógyártó, jóllehet termékeikkel hozzá kívánnak járulni ahhoz, hogy az autógyártó vállalatok jobb járműveket építhessenek. A Changan, valamint a BAIC BluePark nem válaszolt a hírportál megkeresésére.

Hasonló pletykák röppentek fel a Xiaomiról is néhány nappal ezelőtt. Kínai sajtóértesülések szerint a vállalat alapítója és vezérigazgatója, Lei Jun maga fogja vezetni azt a projektet, amely a saját tervezésű „Mi Car” fejlesztésére és piacra dobására indult. A Xiaomi villanyautós terveiről szintén lehetett már 2017 környékén is olvasni, állítólag mostanra vált komollyá az elhatározás, igaz, egyelőre semmi sincs eldöntve. A Xiaomi elismerte, hogy folyamatosan nyomon követi az autóipar tendenciáit, de tagadta, hogy bármilyen hivatalos projektet kezdeményezett volna az elektromosautó-gyártás üzletágába való belépésre.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.