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
auto
2024. 03. 29. péntek

Újra benyújthatók a pályázatok elektromos kerékpár vásárlásra

elektromos kerékpár

A mai naptól újra pályázhatunk elektromos kerékpár vásárlására. A 2021. március 1-5 közötti időszak már a negyedik lehetőség a pedelec programban. Az egy milliárd forintos keretösszegű, 2020 októberben kiírt pályázatban minden hónapban egy hétig nyújthatok be az igények.

A támogatást kizárólag magánszemélyek igényelhetik. A kormány elsősorban a munkába járást kívánja segíteni, ezért pályázatot legalább három hónapos folyamatos munkaviszonnyal, megbízási jogviszonnyal vagy vállalkozói jövedelemmel rendelkezők nyújthatnak be, személyenként maximum egy bicikli támogatására.

A benyújtott pályázatok támogathatóságáról az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. a benyújtási szakasz lezárását követően 20 munkanapon belül dönt, pozitív döntést követően a döntéstől számított 10 munkanapon belül a pályázati portálon keresztül elérhetővé válik a vásárláshoz szükséges támogatási okirat.

A támogatás maximális mértéke a pedálszenzoros rásegítésű kerékpárok esetében a maximum 400 ezer forintos eladási ár 50 százaléka, de legfeljebb 90 ezer forint, a nyomatékszenzoros kerékpárok esetében a maximum 900 ezer forintos eladási ár 50 százaléka, de legfeljebb 150 ezer forint.

Bukósisak és jogosítvány kell az elektromos kerékpárra?

A pályázat első fordulójában 1019 pályázat kapott kedvező elbírálást, így az első hetet követően közel 110 millió forintot ítéltek meg a pályázóknak. A második fordulóban 1185-en pályáztak, több mint 128 millió forintra. A harmadik forduló számait egyelőre nem ismerjük, amint nyilvánosságra hozzák, frissítjük a cikket.

A pályázatok az eredeti tervek szerint maximum egy éven keresztül, azaz 2021. október 29-ig (vagy az 1 milliárdos keretösszeg kimerüléséig) nyújthatók be. Abból kiindulva, hogy az első két fordulóban az összeg mintegy 24%-a fogyott el, jó esély van rá, hogy a keretösszeg nem tart ki a tervezett egy éven keresztül. A tavaszi időjárás tovább növelheti a pályázati kedvet, így aki szeretne kedvezményesen kerékpárt vásárolni, jobb ha nem várja meg az év második felét. A pályázat ötödik körében tervezetten április 5. és április 9. között lehet majd benyújtani a kérelmeket.

Az ITM egy korábbi sajtóközleményéből azt is megtudhattuk, hogy 2016 óta összesen csaknem 5500 elektromos autó és mintegy 500 robogó megvásárlására ítéltek oda támogatást magánszemélyeknek és cégeknek. A jól ismert és bárki számára elérhető pályázatok mellett pl. a kórházak, a felsőoktatási intézmények és a karitatív szervezetek elektromos autó vásárlását is támogatták. Az egyetemek összesen 119 személygépkocsihoz jutottak hozzá, melyekhez 69 db töltőállomást is ki tudtak építeni. A karitatív szervezetek összesen 58 db villanyautót vásárolhattak állami támogatással.

Új, tisztán elektromos autó eladások számának növekedése Magyarországon 2016.2020 között

A 2016-2020 időszakban Magyarországon összesen 7100 új tisztán elektromos autót helyeztek forgalomba, ami azt jelenti, hogy az új villanyautók 77%-át állami segítséggel vásárolják meg. Magyarországon 2020 január végéig 13.000 tisztán elektromos autó kapott zöld rendszámot, ami azt jelenti, hogy kb. 5900 villanyautó, azaz a teljes állomány kb. 45%-a használt autóként érkezett hazánkba.

Óriási visszaeséssel indult az év a környezetkímélő autók piacán

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.