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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Cukiságbomba 2.0: ez már a végleges Microlino

elektromos autó

Hat évig tartó fejlesztés és finomítgatás után elkészült a végleges, sorozatgyártásra készülő változat a Micro Mobility Systems Microlinójából, és a start-up vállalkozás a müncheni IAA Mobility 2021 kiállításon el is árulta a legfontosabb tudnivalókat az L7e kategóriába sorolandó négykerekű motorkerékpárról. Az akkumulátor nélkül 435 kilogrammot nyomó Microlino 2.0 névleges motorteljesítménye 12,5 kW, ami csúcson akár 19 kW-ig is emelkedhet 118 Nm nyomatékkal. A végsebesség 90 km/h, de ilyen tempóban száguldozni egy ekkora mopedautóval azért elég para lenne, még úgy is, hogy a tavaly bemutatott új változat jóval biztonságosabb szerkezetet kapott, mint amivel eredetileg elképzelték a járművet a fejlesztők.

Így alakult át a pici Microlino villanyautó

A Microlinóba három különböző méretű akku közül lehet választani, a legkisebb kapacitása 6 kWh, a közepes 10,5 kWh, a legnagyobb pedig 14 kWh, de ez csupán jövő nyáron csatlakozik a kínálathoz. Az Electrive információi szerint az akkuk kémiája sem azonos, állítólag NMC-t (nikkel-mangán-kobalt), és NCA-t (nikkel-kobalt-alumínium) is használ a cég. Hogy pontosan melyik akku milyen kémiával működik, és hogyan tölthető, az nem derült ki a rendezvényen, de annyit elárultak, hogy a kicsi és a nagy akku AC-töltése 4 órát vesz igénybe, míg a közepesé csak hármat, amiből következik, hogy a töltési teljesítmény nem azonos. A hatótávolság 95, 175, és 230 kilométer körül alakul, de ezek várható értékek, a WLTP-homologizáció még zajlik.

Felszereltség szempontjából három változat lesz rendelhető: Urban, Dolce, és Competizione, ez például a színválaszték, a dizájnelemek, a nyitható tető, valamint a kárpitozás szempontjából fontos. Az Urban Edition például szériaként kemény kupétetővel érkezik, és felárat kell fizetnie, aki szellősebb utastérben szeretne ülni, míg a Dolce kiadásnál a vászontető az alap, de ingyen kérhet fix tetőt helyette, aki akar. A kétszemélyes járgányban 230 literes csomagtér található.

A konfiguráció röviddel az IAA 2021 után elindul, és akkor kiderülnek a pontos árak is, de az biztos, hogy az indulóár a korábban bejelentett 12.500 euró marad. Annak ellenére, hogy az anyagköltségek azóta jelentősen megdrágultak – teszi hozzá a cég. A sorozatgyártást maga a Micro Mobility Systems végzi egy erre szakosodott partnerével közösen az olaszországi Torinóban. A termelés a tervek szerint még az idén elindul.

A gyártókapacitás a vállalat elmondása szerint 7500 darab évente, de lehetőség lesz bővíteni. Erre valószínűleg lesz is szükség, hiszen eddig több mint 24.000 előrendelés érkezett a pici buborékautóra, elsősorban Németországból, Svájcból, Franciaországból, és az Egyesült Királyságból.

A Micro Mobility Systems a Microlino mellett kiállította a Microlettát is, amely egy később érkező elektromos robogó tanulmányváltozata:

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.