Hatalmas és eltörli a hatótávparát az Ioniq SEVEN

Magyar idő szerint ma este 7 órakor Los Angelesben leleplezték a Hyundai következő elektromos autóját, amely egyelőre még csak tanulmányautó. A SEVEN nagyon nagy, a belső tér különösen tágas, kívül pedig tovább viszi a pixel design formanyelvet.

A tanulmány egyik érdekessége, hogy kormánykerék helyett egy a vezetőülés karfájába süllyeszthető joystickal vezérelhető, a másik pedig, hogy négy ajtós, de nem úgy, ahogy azt megszoktuk. A vezető oldalon csupán egyetlen ajtó található, az autó másik oldalán pedig B oszlop nélkül nyílik előre és hátrafelé egy-egy ajtó, a Fiat 500e 3+1 változatához hasonló megoldással.

A 6 személyes koncepcióautóban egy tágas nappalit alakítottak ki, amely nyilvánvalóan nem kerülhet így sorozatgyártásba, a tágas belső teret viszont remekül bemutatja. Az autó tetőablakára egy 77″ méretű képernyőt építettek, aki pedig nem felfelé szeretne figyelni, 27″ képernyőn nézhet akár filmet is.

„A SEVEN koncepció a Hyundai kreatív vízióját és technológiai fejlődését demonstrálja az elektromos mobilitást jövőnk érdekében” – mondta José Muñoz, a Hyundai Motor North America elnök-vezérigazgatója. „Innovatív belső tere, környezetbarát hajtáslánca, valamint a legmodernebb biztonsági és kényelmi technológiái izgalmas jövőt tárnak fel a Hyundai SUV-vásárlói számára.”

Az elmúlt másfél évet jellemző koronavírus világjárvány már az autók tervezőire is komoly hatást gyakorolt: az autóban olyan légáramlatot alakít ki a szellőztetőrendszer, hogy az elől és hátul ülő utasok között ne keveredjen a levegő, ezen kívül UVC fénnyel működő fertőtlenítőrendszert is beépítettek.

A külső visszapillantótükrök helyett a kamerák alkalmazása manapság már nem meglepetés, de a hatalmas testet nem csak a tükrök elhagyásának köszönhetően jellemzi remek aerodinamika, így a SEVEN kerekeibe aktív légterelőket építettek, melyek a fékek hűtési igénye vagy az alacsony légellenállás érdekében kinyílnak vagy visszahúzódnak. Az első és hátsó lámpatesteken visszaköszön a 45 tanulmányon bemutatkozó, majd az Ioniq 5 modellben már sorozatgyártásba is került pixel design formanyelv.

Az autó műszaki paramétereiről nem sokat árultak el, de azt megtudtuk, hogy a tengelytáv 3,2 méteres, azaz 20 centivel nagyobb, mint az Ioniq 5 tengelytávja. Az autó természetesen a moduláris e-GMP platformra épül, így nem meglepetés, hogy 800 voltos rendszert kapott. A töltési teljesítmény impozáns, 50 mérföld (80 km) visszatöltéséhez mindössze 5 percre van szükség, a 10-80% töltés pedig csupán 20 percig tart. Ebből arra következtethetünk, hogy az autó nagyobb akkumulátort kap, mint az Ioniq 5 és a Kia EV6 nettó 72, illetve 77 kWh-s akkuja.

Az Ioniq 5-ben bemutatkozó vehicle to load (v2l) megoldás is elérhető lesz a nagytestvérben, azaz az autó áramforrásként használható otthoni áramszünet, vagy akár kempingezés esetén.

A méretes test ellenére 300 mérföldnél (480 km) nagyobb hatótávolságot ígérnek, ami a gyors töltéssel kombinálva múlt időbe helyezi a hatótávparát.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.