Mint arról nemrég beszámoltunk, úgy néz ki, a Tesla ügyfelei között is van egy, amelyik kicsit egyenlőbb az egyenlőknél – már jóval a hivatalos gyártás kezdete előtt megkaphatja a Pepsi az első elektromos kamionjait. Arról is írtunk, hogy Nevadában, a feltételezett Semi gyártócsarnok mellett elkezdték építeni a világ első Megachargerét. A Pepsi hamarosan megkapja a Tesla kamionjait 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 Úgy néz ki, most megkezdődött a tesztelés is. Showtime A Teslánál a Semi bejelentése óta beszélnek róla, hogy az elektromos kamionjukhoz egy Megacharger nevű töltőhálózatot terveznek, amelynek oszlopai, a név alapján valószínűsíthetően 1 MW feletti csúcsteljesítmény leadására lehetnek képesek. Bár ez kétség kívül nagy szám, valójában már most is léteznek olyan Supercharger állomások, ahol 8-10, vagy még több V3-as oszlop működik, egyenként 250 kW csúcsteljesítménnyel. Természetesen a Tesla sem akar ekkora teljesítményt fixen lekötni a szolgáltatóknál, ezért ezeknél, és a jövő Megachargereinél is akkutelepekkel támogatja meg a töltőoszlopokat, hogy az átmeneti csúcsterhelést költséghatékonyan elégítsék ki. Forrás: Error__Loading1, Reddit A legfrissebb fotók tanúsága szerint a nevadai Gigafactory szomszédságában lévő első Megacharger-állomás már el is készült, és a Semi egyik első prototípusa, vagy előszériás darabja már ki is próbálta. A dizájnos töltőoszlop ne tévesszen meg senkit, a szükséges energiát minden bizonnyal egy a közelben rejtőző, sokkal iparibb megjelenésű berendezéspark szolgáltatja. This slideshow requires JavaScript. Érdekes megfigyelni, hogy míg a korábbi tesztprogram esetén egy adapter segítségével 2, vagy akár 5 hagyományos Superchargerről töltött egyszerre a kamion, a Megachargernél egy darab, viszonylag vékony vezeték fut csak a járműhöz. Valószínűleg itt is a V3-as Superchargereknél megismert folyadékhűtéses megoldást használják, ami lehetővé teszi, hogy ne kelljen drága és nehéz kábeleket kezelni. A korábbi superchargeres töltések egyikét ezen a videón nézhetjük meg. Központi kérdés Akárcsak a személyautók esetén, az elektromos kamionoknál is központi kérdés a hatótáv és a töltési teljesítmény, pontosabban a továbbhaladáshoz szükséges idő kérdése. És akárcsak a személyautóknál, itt is sokan a legextrémebb felhasználási területekből indulnak ki, és mondják azt: amíg a villanykamion nem tud 24 órán keresztül 30 perc pihenővel úton lenni (váltott sofőrök), addig nem életképes alternatíva. Készül az első Megacharger a Tesla villanykamionjához De ahogy nem minden személyautó tölti a napjait Budapest és Hamburg között ingázva, napon belül 10 perc pihenővel fordulva, úgy a kamionoknak és teherautóknak is csak egy része tesz meg hatalmas távokat rendszeresen. Az egyik legnagyobb magyar szállítmányozó cégnél például a havi átlagot visszaosztva napi 370 kilométer jön ki a nemzetközi fuvarozásban, és 230 kilométer ez a szám, ha csak a határokon belül közlekednek a kamionok. Így valószínű, hogy sok szállítmányozónak az elektromos korszakban jobban megéri majd a telephelyén, esetleg nagyobb ügyfeleinél kisebb, vagy közepes teljesítményű töltőket telepítenie, mint út közben brutális teljesítményű, de vélhetően drága hipertöltőket használnia. A viszonylag szerény napi átlagban lehetnek rövid, 100 kilométeres útvonalakon futó teherjárművek éppúgy, mint 500-1000 kilométeres útvonalon közlekedők is, a kisebb távolságoknál pedig valószínű a napi többszöri forduló. Ezért, természetesen, nem maradhat el a megfelelő teljesítményű villámtöltő-hálózat kiépítése sem, és nagyjából minden villanykamion-gyártónak van is erre valamilyen terve. Jönnek a szörnyeteg kamion töltők Európába 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!