Frissített Model Y: jobb is, rosszabb is

Ahogy azt már korábban is jeleztük, a Model 3 és Y is új belépő aksit kapott a kínai gyárban –  CATL LFP celláinak energiasűrűsége javult, így ugyanakkora helyre már nem 55, hanem 60 kWh-t tudnak bepréselni. Most hivatalosan is frissült a hatótáv, bekerült az új motor is, de érkezett a semmiből egy régóta várt extra is – mégpedig szériában.

Nem minden lett jobb

Az új aksi nagyjából 10%-kal nagyobb kapacitást jelent, de míg a Model 3 hatótávja ennek megfelelően 448 WLTP kilométerről 491-re javult, addig az Y-nál kisebb a nyereség. Igaz, az SUV belépő szintű modelljét egyelőre csak Kínában lehet kapni, itt pedig egy elég borzalmas helyi NEDC változat szerint mérnek, ami kb. használhatatlan. Ebben 525-ről mindössze 545 kilométere nőtt csak a hatótáv, de majd meglátjuk mi a reális, ha egyszer a kezünk közé kapunk egy ilyen autót.

Ahogy a 3-asnál, úgy az Y-nál is áttértek az új, kínai gyártású motorra, a 3D1-es erőforrást a 3D6 váltotta. Hogy az új pakk mégis okozott-e súlynövekedést, vagy az új motor teljesítménye szerényebb azt egyelőre nem tudni, de mind a két modell gyorsulása romlott a frissítés után. A Model 3-nál alig észrevehető a változás – 5,6 helyett 6,1 másodperces a gyorsulás. Az Y azonban rosszabbul járt, itt az 5,6-os érték 6,9-re romlott.

És van még egy változás, ami mindkét modellt érinti: most már a fehér helyett a fekete az autók alapszíne Kínában. Kérdés, hogy ez a frissítés is begyűrűzik-e Európába.

Fontos apróság

A Model Y egyik legérthetetlenebb sajátossága eddig a kalaptartó hiánya volt. Valószínűleg senki sem szereti, ha kíváncsi szemek belátnak a csomagtartóba, még akkor sem jó ez, ha részben sötétített a hátsó üveg.

A legfrissebb hírek szerint ez is megváltozott, ugyanis Hong Kongban egy új változatot kezdtek kiszállítani, amiben alapból benne van az összehajtható kalaptartó. Valami miatt nem a most divatos és praktikus rollnis, feltekerhető megoldás mellett döntöttek, hanem Z alakban lehet hátra nyomni a térválasztót, amit mágnesek tartanak a helyén. Ennek hátránya, hogy így nem lehet teljesen eltüntetni, ahhoz ki kell venni – előnyt egyelőre nem látunk a megoldásban. Állítólag a már forgalomban lévő Y-okba is be lehet építeni az újdonságot, de ehhez ki kell cserélni a csomagtartó két oldalén a műanyag burkolatot is.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.