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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Megéri-e Tesla gyári kiegészítőket venni?

Az új autóm kapcsán már említettem, hogy vettem egy-két kiegészítőt – kaptam is pár jótanácsot, hogy ne vásároljam túl magam, mert ez előfordul az újdonsült tulajdonsokkal.

Nos felesleges hülyeségeket – egyelőre – szerintem nem vettem, de azért így is sikerült mellé nyúlni.

Rosszabb a hírük

Lehet, hogy nem hiszi el nekem senki, de én is fel tudok ülni Teslás városi legendáknak. Én abban a tévhitben éltem, hogy a cég annyira skót, hogy semmilyen szőnyeget nem ad a Model 3 mellé, csak az autó alját borító kárpit van. Akárhogy is, én ősztől tavaszig szeretek gumiszőnyeget használni, hogy a sok szmötyi, sár, leolvadó hólé könnyen takarítható legyen. Arról már nem is beszélve, hogy gyárilag sárfogó sincs az autók első kerekei mögé szerelve, ezért még inkább piszkos lesz a kasztni, és jobban ki van téve a kőfelverődéseknek is.

Nos a valóság az, hogy szövet szőnyeg van még a fapados Teslában is, de sárfogót valóban nem szerelnek rá. Sajnos a cég webshopja itthon még nem indult el, de az osztrák online boltban elkezdtem nézelődni, majd megkérdeztem Tesla tanácsadómat, tudnak-e segíteni a rendelésben, vagy vásároljam meg közvetlenül amit kinéztem. Válaszul a budapesti szervizcsapat e-mail címét kaptam, akik villámgyorsan küldtek egy árajánlatot is, ami jó alaposan meg is lepett.

Jó ár, jó döntés

A kocsihoz tehát kerestem gyári gumiszőnyeg szettet, mert az utángyártottaktól a netes és baráti vélemények eltántorítottak. Nem illeszkednek pontosan, büdös, kellemetlen műanyag szaguk van – sorolhatnám még. Egy ismerősöm nemrég akart 10 ezer forintot spórolni azzal, hogy autójába – ez nem Tesla, de elektromos – utángyártott szőnyegeket vett, de a kicsomagolás után vitte is őket vissza, mivel nem illeszkedtek pontosan.

Persze a gyári Tesla kiegészítőknek horror áruk van. Az első-hátsó gumiszőnyeg 210 euró, pedig nem platinából gyártják, de legalább van pereme, nem folyik ki a hólé. Az első és hátsó csomagtartó betét 70, illetve 130 euró, a sárfogó szett pedig 50 euró – ez egészen jutányos. Az összesen 460 eurós rendelést én 170 ezer forintra kalkuláltam a bankom bankkártya árfolyama alapján, így igen kellemesen csalódtam, amikor a magyar szerviz egy 159 ezres ajánlatot küldött. Arra számítottam, a magyar áfa miatt még az osztrák árnál is magasabb lesz az összeg, de tévedtem.

Így be is rendeltem mindet, és a szállítmány egy hét alatt meg is érkezett a márkaszervizbe. Azt ígérték, bár csak előző nap kapják meg a csomagot, másnapra, amikor megyek az autómért, már be is raknak mindent. A sárfogót egyébként itthon is fel lehet szerelni, de ehhez kicsit barkácsolni kell az autón. Nem rajongtam az ötletért, mert nem egy olcsó jármű, ezért bátortalanul megkérdeztem mennyiért raknák fel. Itt, a szerviz árakat ismerve minimum 20, de inkább 30 ezres ajánlatra számítottam, gondolva, hogy egy munkaórát ki fognak számlázni. Nagyon kellemes meglepetés volt a válasz: nem kérnek érte semmit. Nem garantálom, hogy mindenkinek ingyen csinálják, de ha udvarias és nem követelőző az ügyfél, be lehet próbálkozni.

És a mellényúlás

A mellékelt képeken nem lustaságból nem mostam le a gumiszőnyegeket – úgy gondoltam így jobban látszik mennyire végzik jól a dolgukat. Mint látható, az első és hátsó darabok tökéletesen illeszkednek, magas peremük van, és – teszem hozzá – semmi szaguk nincs. A gumiszőnyegek alján tépőzár segíti, hogy ne csúszkáljanak.

This slideshow requires JavaScript.

Két apró kritikai pontom van csak. A sofőr szőnyege a bal lábtámasznál nem fedi le a teljes felületet. Mivel kuplung híján az ember itt pihenteti a lábát, ezért a kárpit egy része bizony piszkos lesz. Ez nem szerencsés és eléggé érthetetlen tervezési hiba. A másik potenciális probléma, hogy a hátsó szőnyegek elején nincs magas perem, így a hólé ott ki tud folyni, bár ezért ehhez elég sok havat kell bevinni a kocsiba. Gyerekesek erre figyeljenek. Összességében azért elégedett vagyok a szőnyegekkel.

This slideshow requires JavaScript.

A hátsó csomagtér aljára vásárolt gumi arányaiban nem volt olcsó, de azt hiszem az első kiömlő folyadéknál, vagy piszkos tárgynál megtérül a befektetés.

A sárfogók is jónak tűnnek, az első mosásnál látszott mit fogtak meg. Érdekességük, hogy lehet rájuk ragasztani egy hosszabb szakállat, ami még jobban lelóg, de ez elég csúnya és alapvetően nem sokat tesz hozzá, ezért a szerviz rám bízta fel akarom-e rakni. Egyetértek velük, egyelőre a zacskóban maradnak.

This slideshow requires JavaScript.

Amivel nem vagyok kibékülve az az első csomagtartó gumiszőnyege. A frunk eleve egy műanyag teknő, úgyhogy kicsit hezitáltam kell-e ez ide, mert hát azt csak ki lehet takarítani. Végül azért döntöttem mellette, mert a kemény műanyaggal szemben gumin nem csúszkálnak a tárgyak, ráadásul ha valami kiömlik, ezt egy mozdulat kiemelni és a kerti csapnál lemosni.

This slideshow requires JavaScript.

Arra viszont nem számítottam, hogy a 26 ezer forintos eredeti gyári kiegészítő ilyen csúnyán eláll, nem illeszkedik a csomagtartó falához. A használatot ez nem befolyásolja, és az ember nem is nagyon nézegeti mi van a fedél alatt, de azért ennél picit jobbat vártam.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.