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
auto
2024. 02. 28. szerda

A Porschénál előre megmondták, hogy első villanyautójuk, a Taycan nem csupán egyetlen modell, hanem egy egész család lesz, különböző hajtásopciókkal és karosszériaformákkal. A ma induló Los Angeles-i AutoMobility rendezvényen be is mutatták két legújabb ötletüket.

Az egyik újdonság egy már régóta várt típus. A Taycan ez idáig kilógott a Porsche kínálatából abban a tekintetben, hogy ez volt az egyetlen modell, amelyből nem készült GTS változat. Ennek most vége, a portfólió egyedüli teljesen elektromos meghajtású tagja is magára ölthette ezt a legendás jelölést. A Taycan GTS a Porsche elmondása szerint az arany középutat képviseli a 4S és a Turbo típusok között –maximális teljesítménye 440 kW (590 lóerő) Launch Controllal, a 100 km/h-s sprintet pedig 3,7 másodperc alatt futja. A gyártó kiemeli a GTS hajtásrendszerének kiemelkedő hatékonyságát, ami nélkül a típus nem tudna 504 kilométert elmenni egy töltéssel a WLTP szabvány szerint. Valójában ez a legelső tagja a Taycan-családnak, amelynek hatótávja túllépi az 500-as határt.

A GTS-t különféle külső és belső egyedi stílusjegyek jellemzik, például fekete, vagy más sötét színű berakások, épp úgy, mint a hagyományos Porschék GTS változatain. Aki hiányolja a sportautóból a motorzajt, azt a Porsche Electric Sport Sound funkció próbálja kárpótolni. Ezzel a típussal vezeti be a vállalat egy új opcionális felszerelését, a Sunshine Controllal kiegészített panorámatetőt, amelynek napfényáteresztő képessége változtatható. A tető kilenc szegmensből áll, amelyeket egyenként lehet állítani – a Porsche szerint ez egyedülálló az autóiparban. Németországban a GTS bruttó 131.834 euróról indul.

A másik újdonság egyben egy vadonatúj karosszériatípus is a Taycan számára, még ha ez első ránézésre nem is annyira nyilvánvaló. A Cross Turismo, melyet gyakran a Porsche második villanyautójaként emlegetünk, de valójában ez is a Taycan egyik variánsa, azzal a céllal született meg a cég tervezőasztalán, hogy nagyobb csomagteret, off-road képességet, összességében nagyobb praktikusságot kínáljon a vásárlóknak. Na de akkor mitől új a Los Angelesben bemutatott GTS Sport Turismo?

Ez a változat a GTS sportautó kombi formájú testvére, és azoknak ajánlják a németek, akik a Cross Turismo mindennapi használhatóságát kívánják ötvözni a Taycan teljesítményével az aszfalton. Lényegében a Cross Turismóval ellentétben ezt nem készítették fel a terepre, de megmaradt a kombis hátsó forma, amely 1200 liternél is nagyobb csomagteret tartogat. GTS jelöléssel a Sport Turismo 132.786 eurótól indul a németeknél, később más hajtásopciókkal is megjelenik.

Mind a két újdonság 2022 tavaszán érkezik a kereskedésekbe.

This slideshow requires JavaScript.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.