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
auto
2024. 03. 29. péntek

Meglepetés: új villanyautót mutatott be a Citroën

Minden előzetes bejelentés nélkül a Citroën ma délután leleplezett egy vadonatúj tisztán elektromos modellt, az ë-C4 X-et, amely formáját és méreteit tekintve átmenetet képez a már megvásárolható ë-C4, valamint a C5 X modellek között. A franciák újdonságát nem lehet egyértelműen besorolni egyetlen karosszériatípus alá sem: a gyártó sajtóanyaga szerint egy olyan vonzó és elegáns keresztezés történt, amely azoknak a vásárlóknak kínál alternatívát, akik a középkategóriás autót keresve sem egy hagyományos ferdehátúval, sem egy SUV-val nem szeretnék beérni.

Az ë-C4 X egy kicsit mindkettőből merítve nyújtózik el 4600 mm hosszúságra, azaz éppen a 4360 mm hosszú ë-C4 és a 4,8 méteres C5 X közé. Tengelytávban azonban nem nőtt a C4, az X utótaggal is 2670 mm távolságra fekszik egymástól a két hajtástengely, ugyanazon a CMP padlólemezen. A csomagtér kapacitása 510 liter.

A legtöbb európai országban a modell kizárólag tisztán elektromos hajtással jelenik meg, de néhány európai piacon, valamint a Közel-Keleten és Afrikában benzines és dízeles rendszerrel is árulni fogja a Citroën. Ami az elektromos technológiát illeti, nem kell nagyon meglepődni, a Stellantis csoport 100 kW (136 Le) teljesítményű hajtásrendszere az ë-C4 X-ben is elfér. A 260 Nm forgatónyomatékú hajtás 9,5 másodperc alatt gyorsítja fel az autót 100 km/h-ra álló helyzetből Sport üzemmódban, a végsebesség pedig 150 km/h. A 400V feszültségű, 50 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral 360 km (WLTP) a várható hatótávolság. Az aksira adott garancia 8 év / 160.000 km 70%-os kapacitásig.

Az akkumulátor feltöltésére DC hálózaton legfeljebb 100 kW-tal lesz lehetőség, így nagyjából 30 percet kell számolni a 80%-os töltöttségi szint elérésére, AC-n pedig a standard, 7,4 kW-os fedélzeti töltővel 7,5, az opcionális 11 kW-os fedélzeti töltővel pedig 5 óra a töltés ideje.

Az új Citroën ë-C4 X és C4 X modellek új szintet hoznak a csatlakoztathatóság és az információs és szórakoztató szolgáltatások terén, köszönhetően a Citroën vadonatúj My Citroën Drive Plus infotainment interfészének, amelyet a közelmúltban mutattak be a zászlóshajó Citroën C5 X-en. Ez a rendkívül intuitív új interfész 10 hüvelykes HD képernyőt használ, és az ügyfelek teljesen személyre szabhatják a „widget” rendszer segítségével. Az új kezelőfelület természetes hangfelismerést is tartalmaz, egy digitális asszisztenst, amelyet a „Hello Citroën” paranccsal „ébreszthetnek” fel a jármű utasai, és amely megérti, amit mondanak, válaszol kérdéseikre, és hangutasításokat hajt végre.

A rendszerhez tartozik egy Over-The-Air térképfrissítési szolgáltatás is a TomTomon keresztül, amely révén a navigációs térképek havonta automatikusan frissülnek, hogy a rendszer naprakész legyen, és a legfrissebb információkat szolgálja a járművezetőknek. Ezt a szolgáltatást három évig ingyenesen kínálja az autógyártó.

Az ë-C4 X és C4 X modelleket kizárólag Európában, a Stellantis madridi gyárában fogják gyártani minden piacra, az értékesítés augusztusban indul.

This slideshow requires JavaScript.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAyLzIwMjQtMDItMDEtdm9sdGllLWV2LTEzMDB4NjAwLTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1ldi0xMzAweDYwMC00LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.