Meglepetés: új villanyautót mutatott be a Citroën

Minden előzetes bejelentés nélkül a Citroën ma délután leleplezett egy vadonatúj tisztán elektromos modellt, az ë-C4 X-et, amely formáját és méreteit tekintve átmenetet képez a már megvásárolható ë-C4, valamint a C5 X modellek között. A franciák újdonságát nem lehet egyértelműen besorolni egyetlen karosszériatípus alá sem: a gyártó sajtóanyaga szerint egy olyan vonzó és elegáns keresztezés történt, amely azoknak a vásárlóknak kínál alternatívát, akik a középkategóriás autót keresve sem egy hagyományos ferdehátúval, sem egy SUV-val nem szeretnék beérni.

Az ë-C4 X egy kicsit mindkettőből merítve nyújtózik el 4600 mm hosszúságra, azaz éppen a 4360 mm hosszú ë-C4 és a 4,8 méteres C5 X közé. Tengelytávban azonban nem nőtt a C4, az X utótaggal is 2670 mm távolságra fekszik egymástól a két hajtástengely, ugyanazon a CMP padlólemezen. A csomagtér kapacitása 510 liter.

A legtöbb európai országban a modell kizárólag tisztán elektromos hajtással jelenik meg, de néhány európai piacon, valamint a Közel-Keleten és Afrikában benzines és dízeles rendszerrel is árulni fogja a Citroën. Ami az elektromos technológiát illeti, nem kell nagyon meglepődni, a Stellantis csoport 100 kW (136 Le) teljesítményű hajtásrendszere az ë-C4 X-ben is elfér. A 260 Nm forgatónyomatékú hajtás 9,5 másodperc alatt gyorsítja fel az autót 100 km/h-ra álló helyzetből Sport üzemmódban, a végsebesség pedig 150 km/h. A 400V feszültségű, 50 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral 360 km (WLTP) a várható hatótávolság. Az aksira adott garancia 8 év / 160.000 km 70%-os kapacitásig.

Az akkumulátor feltöltésére DC hálózaton legfeljebb 100 kW-tal lesz lehetőség, így nagyjából 30 percet kell számolni a 80%-os töltöttségi szint elérésére, AC-n pedig a standard, 7,4 kW-os fedélzeti töltővel 7,5, az opcionális 11 kW-os fedélzeti töltővel pedig 5 óra a töltés ideje.

Az új Citroën ë-C4 X és C4 X modellek új szintet hoznak a csatlakoztathatóság és az információs és szórakoztató szolgáltatások terén, köszönhetően a Citroën vadonatúj My Citroën Drive Plus infotainment interfészének, amelyet a közelmúltban mutattak be a zászlóshajó Citroën C5 X-en. Ez a rendkívül intuitív új interfész 10 hüvelykes HD képernyőt használ, és az ügyfelek teljesen személyre szabhatják a „widget” rendszer segítségével. Az új kezelőfelület természetes hangfelismerést is tartalmaz, egy digitális asszisztenst, amelyet a „Hello Citroën” paranccsal „ébreszthetnek” fel a jármű utasai, és amely megérti, amit mondanak, válaszol kérdéseikre, és hangutasításokat hajt végre.

A rendszerhez tartozik egy Over-The-Air térképfrissítési szolgáltatás is a TomTomon keresztül, amely révén a navigációs térképek havonta automatikusan frissülnek, hogy a rendszer naprakész legyen, és a legfrissebb információkat szolgálja a járművezetőknek. Ezt a szolgáltatást három évig ingyenesen kínálja az autógyártó.

Az ë-C4 X és C4 X modelleket kizárólag Európában, a Stellantis madridi gyárában fogják gyártani minden piacra, az értékesítés augusztusban indul.

This slideshow requires JavaScript.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.