Mint korábban beszámoltunk róla, a kínai SAIC csoporthoz tartozó MG járművei 2022 harmadik negyedévétől hazánkban is elérhetővé válnak, és azok számára is lesz választék, akik már csak teljesen elektromos meghajtásban gondolkodnak: megjelenik az MG ZS EV, az MG5 kombi, valamint az MG4 is. Ez utóbbi június elején mutatkozott be Kínában MG Mulan néven, de akkor még műszaki adatokat nem közölt a vállalat. Tegnap viszont felkerült a cég honlapjára a hivatalos sajtóanyag az európai változat legfontosabb tudnivalóiról. Az MG4 a márka legelső modellje az anyavállalat új, MSP (Modular Scalable Platform) padlólemezén. Az intelligens, moduláris architektúra számos előnyt kínál a rugalmasság, a helykihasználás, a biztonság, a vezetési élmény, a súlycsökkentés és a fejlett technológiák terén. Méretezhető kialakítása 2650 és 3100 mm közötti tengelytávhoz alkalmas, így ugyanazon a platformon különböző karosszériastílusok tervezését teszi lehetővé a különböző szegmensekhez, a ferdehátútól a limuzinon át az SUV-ig és a kisteherautókig. A Modular Scalable Platform emiatt fontos szerepet játszik az MG európai növekedési stratégiájában. A 4287 mm hosszú, 1836 mm széles, és 1504 mm magas ötajtós járműben a cégcsoport eddigi lelaposabb akkumulátorcsomagja kapott helyet, amely mindössze 110 mm vastagságban foglalja a helyet az autó aljában. Kezdetben kétféle kapacitás közül választhatnak a vásárlók: az 51 kWh-s 350, a 64 kWh-s pedig 450 kilométeres hatótávra elegendő a WLTP szabvány szerint. A nagyobb akkumulátornál a villanymotor maximum 150 kW-os teljesítményt ad át a hátsó tengelyre, az 51 kWh-s akkumulátoros változatban pedig 125 kW-ot. Az MG4 Electric kevesebb, mint 8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra, a végsebessége pedig 160 km/h. A modellből további változatok is tervben vannak, például összkerékhajtású típus. Az MSP architektúra egyébként elméletben 40 és 150 kWh kapacitás közötti akkumulátorokat tudna elszállásolni ebben a kialakításban, és a tervezés azt is lehetővé teszi, hogy azok a vásárlók, akik egy kisebb akkuval vitték haza az autót, igény esetén később nagyobb aksit szereltethessenek be az MG4 hasába. Az MG kiemeli, hogy ez a kialakítás megalapozza a jövő BaaS (Battery as a Service) üzletmodelljeit, azaz valószínű, hogy akkucsere-állomásokkal is tervez a vállalat. A cég közleménye szerint az MSP és az úgynevezett ONE PACK akkumulátor-kialakítás páratlan helykihasználást tesz lehetővé, az MG4 több belső teret kínál azonos külső méreteken belül. A mérnököknek sikerült jelentősen csökkenteni a jármű tömegét is, ami rendkívül előnyös a hatékonyság és a kezelhetőség szempontjából. Kiderült továbbá, hogy a jármű rendszerei fel vannak készítve a 800V-os feszültségre, így a jelenlegi 400V a jövőben könnyedén fejleszthető lesz a gyorsabb töltés érdekében. Az autó OTA frissítések fogadására is képes. Jelenleg utolsó tesztjeit futja az MG4 Európa-szerte, piaci bevezetése az utolsó negyedévben kezdődik számos európai piacon. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!