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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

A Stellantis, amely folyamatosan akkuhiánnyal riogatja a nagyérdeműt és a versenytársakat, szépen lassan stratégiai pozícióba helyezi a sakkbábukat, hogy a saját cellaellátását biztosítsa.

Most már nem csak akkugyárat építenek, az alapanyagot sem a cellagyártó partnerre bízzák.

Lítiumot a vulkánból

A Stellantis 50 millió eurós befektetést eszközölt a Vulcan Energy Resources nevű lítium kitermelésével foglalkozó vállalatban, és ezzel annak második legnagyobb részvényese lett. Az ausztrál bányaipari startup azt tűzte a zászlajára, hogy zéró károsanyag kibocsátással fognak lítiumot előállítani a Rajna völgyében található lelőhelyükön, ahol geotermikus energiát használnak majd. Állítólag sem lepárló medencéket, sem felszíni fejtést sem fosszilis üzemanyagokat nem kell igénybe venniük.

Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója. Forrás: ACEA.be

A Stellantis most a befektetés mellett tíz évre vállalt kötelezettséget a lítium átvételére. Carlos Tavares, a cég vezetője a bejelentés kapcsán kiemelte, hogy ezzel a lépéssel a cég stabil és fenntartható hátteret biztosított az európai villanyautó gyártásának, és partnereivel együtt küzd a globális felmelegedés ellen azzal, hogy tiszta, biztonságos és megfizethető közlekedési eszközöket nyújt vásárlóinak.

A cég tervei szerint 2030-ra eladásainak 100%-a tisztán elektromos lesz Európában, 50%-a pedig az Egyesült Államokban is.

A Stellantis szerint nagy akkuhiány jön, nem minden gyártó fogja túlélni

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.