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
auto
2024. 04. 27. szombat

A Shell bezárta az összes brit hidrogénkútját

egyéb

A Shell a hidrogénes töltőhálózatok egyik korai támogatója volt, és 2017 és 2019 között három töltőállomást nyitott meg az Egyesült Királyságban. Ha a három kevésnek tűnik a 60 milliós országban, akkor érdemes megjegyezni, hogy ez az összes töltő ötöde volt, mivel az összes szolgáltató együtt 15 hidrogénállomás üzemeltett az országban.

Most már csak 11 maradt, szemben az 57.000 nyilvános elektromos töltővel.

Szépen csendben

Szépen csendben, különösebb bejelentés nélkül az elmúlt időszakban a Shell bezárta mind a három brit hidrogéntöltőjét – írja a Hydrogen Inisght brit szaklap.

A vállalat 2017 és 2019 között három ilyen töltőt épített, közülük az egyik, amely 2018-ban nyílt meg, az első olyan hidrogéntöltő volt az Egyesült Királyságban, amely egy hagyományos benzinkútnál, a dízel és benzinpisztolyok mellett állt.

Shell hidrogéntöltő az Egyesült Királyságban. Forrás: Artelia

A lap emlékeztet rá, hogy a töltők telepítési költsége, darabonként 2 millió dollár, több, mint 800 millió forint volt, az üzemeltetést pedig nem a Shell, hanem a Motive nevű vállalat végezte. A partner elektrolízissel állít elő zöld hidrogént, és saját hidrogéntöltőket is üzemeltet, szám szerint ötöt. Ez eddig egyébként hat volt, de nemrég bezárták egy saját töltőjüket is.

A Shell töltőit, valamint a Motive negyedik állomását is részben az európai Clean Hydrogen Partnership, illetve a brit állam finanszírozta, és az olajtársaság szerint azért kellett őket bezárni, mert

ezek olyan prototípusok voltak, amelyek elérték élettartamuk végét.

A cég a jövőben olyan helyszíneken akar próbálkozni, ahol nagyméretű kamionok töltése is megoldható – de konkrét terveket nem osztottak meg.

A Motive viszont úgy magyarázta a döntést, köztük a saját töltőjük bezárást, hogy ezek a helyszínek nem teljesítettek az elvárásoknak megfelelően, és nem lettek volna alkalmasak arra, hogy kamionok befogadására alakítsák át őket.

A cég szerint évente 2,23 millió fontot, azaz több, mint egymilliárd forintot költöttek az állomások üzemeltetésére, de ez nem volt tovább fenntartható.

A Hydrogen Inisght előkereste, hogy az Egyesült Királyságban eddig összesen 209 Toyota Mirait, és 275 Hyundai Nexot adtak el, és csak ez a két típus van a kínálatban.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.