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
auto
2024. 04. 27. szombat

687 lóerővel érkezett meg az új AMG Mercedes

elektromos autó

A Mercedes-Benz tegnap esti, Párizsból közvetített online bemutatóján nem csupán az EQE SUV-ről rántották le a leplet, hanem az is kiderült, mit tud ez a villanyautó, ha az AMG leányvállalat mérnökeit is ráeresztik a futóműre és a hajtásláncra. Az eredmény egy brutálisan erős masina, amely egyébként a legelső teljesen elektromos sportterepjáró az affalterbach-i csapattól.

A Mercedes-AMG természetesen számos saját megoldást applikált az autóba, és az autóra. Külsőre egyértelműen felismerhetővé teszi többek között a fekete paneles hűtőrács a krómozott függőleges „támasztóvonalakkal, az AMG embléma, az egyedi tervezésű lökhárító és légbeömlők, valamint a 21 és 22 colos AMG-specifikus küllődizájnú könnyűfém-keréktárcsák. Belül sportkormány, sportpedálok, és AMG-saját színkombinációk és kárpitozás teszi különlegessé az autót.

Az új AMG Mercedes kétféle hajtáslánccal is megvásárolható. Természetesen mindkettő kétmotoros és összkerékhajtású, de a vásárlók eldönthetik, hogy elbírnak-e 460 kW-tal (626 lóerő), vagy megelégednek 350 kW (476 lóerő) teljesítménnyel.

A gyengébb típus a Mercedes-AMG 43 4MATIC SUV nevet viseli, és 858 Nm nyomaték azonnali felszabadítására képes gyorsításkor. Nettó 90,6 kWh kapacitású akkumulátora 170 kW-tal tölthető DC-n, AC-n pedig az alapfelszereltség részeként 11 kW-tal, opcionálisan 22 kW-tal tud tölteni. A jármű végsebessége 210 km/h, nulláról százra 4,3 másodperc alatt gyorsul. A magas teljesítmény és felszereltség miatt alacsonyabb hatótávra lehet számítani, mint az alapmodell esetében, nagyjából 431 és 488 között alakul az egy töltéssel levezethető kilométerek száma.

A Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC SUV a 460 kW teljesítmény mellé 950 Nm nyomatékot ad, de ez még nem a csúcs. Elérhető lesz ugyanis egy úgynevezett AMG DYNAMIC PLUS csomag, amely 505 kW-ra (687 lóerő) tornázza fel az autó erejét, a nyomaték pedig az 1000 Nm-t is elérheti. A végsebesség 220 km/h, amit az említett csomag 240-re tol fel, 100 km/h-ra gyorsulni pedig akár 3,5 másodperc alatt is lehet a több mint két és fél tonnás döggel.

A villanymotorok egyébként AMG-specifikusak, csakúgy, mint a AMG RIDE CONTROL+ légrugózás adaptív csillapítási rendszerrel, a magas teljesítményű fékek, valamint az AMG SOUND EXPERIENCE, amely a sportos hangzásért felel. A hátsótengely kormányzása az AMG EQE SUV modellben az alapfelszereltség része.

A modell áráról és elérhetőségéről egyelőre nem árult el információkat a Mercedes-AMG.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.