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
auto
2024. 04. 20. szombat

Bemutatta eddigi legkisebb autóját a Jeep

elektromos autó

A Jeep szeptember elején már elárulta, mely elektromos modelleket fogja piacra dobni a következő években, arra azonban a tegnap megnyitott Párizsi Autószalonig kellett várni, hogy részletes műszaki tulajdonságok is napvilágot lássanak a márka legelső, sorozatgyártásba kerülő villanyautójáról.

Íme a Jeep villanyautói

A Jeep Avenger 2023 elején érkezik meg az európai bemutatótermekbe, és méretben a Renegade modell alá kerül (16 centivel rövidebb nála), azaz a vállalat valaha készült legkisebb modellje lesz. A négy méter hosszú kompakt SUV-től a Jeep azt reméli, hogy mint új belépőpont a márka kínálatába, 2024-re a legkelendőbb modellé lép elő.

A hajtásért egy teljesen új generációs rendszer felel 115 kW teljesítménnyel és 260 Nm nyomatékkal. Az adatok alapján ez ugyanaz a hajtáslánc, amely a Stellantis konszern más márkái által piacra dobott elektromos modellekben is dolgozik, így például a Peugeot e-308 is ezt használja. Mivel a modell az e-CMP platformra épült, kizárólag elsőkerékhajtás lehetséges, ám a Jeep Selec-Terrain funkciója gondoskodik arról, hogy mindenféle nehéz terepen elboldoguljon az autó.

Az 54 kWh (nettó 50,8 kWh) kapacitású akkumulátor 17 modulból épül fel melyek egyenként 6 darab, NMC 811 kémiájú lítium-ion akkucellát szállásolnak el. A WLTP szabvány kombinált ciklusában 400 km a terepjáró hatótávolsága, városban viszont akár 550 kilométert is meg lehet vele tenni. Az akkumulátort alulról védve van, hogy off-road vezetés esetén se sérüljön meg.

Az Avengert DC hálózaton 100 kW-tal lehet leggyorsabban feltölteni, így 20-80% között 24 perc alatt feltölthető. AC hálózaton három fázisú töltést kínál a fedélzeti töltő 11 kW-tal.

Az autó orrában 34 liternyi csomagtér található, amely a Jeep elmondása szerint lenyűgöző, tekintve, hogy az Avenger szegmensében 15 liter az átlag. A cég állítja, hogy ezt a rendelkezésre álló hely optimalizálásával és funkcionális tárolórekeszek kialakításával sikerült elérni. Hátul hasonlóan jól sikerült ez a megközelítés, ugyanis 380 liternyi csomagtér húzódik az ülések mögött.

Minden Avenger 10,25 hüvelykes központi kijelzővel és Uconnect Infotainmenttel lesz felszerelve, amihez 7 vagy 10,25 hüvelykes digitális klaszter választható. A felszereltség része a vezeték nélküli Android Auto és CarPlay okostelefon-tükrözés, az integrált TomTom navigáció továbbfejlesztett hangfelismeréssel; és az OTA frissítések fogadása.

A Jeep Avenger limitált szériás 1st Edition típusára a főbb európai piacokon ma megnyílt az előfoglalási lehetőség. A modell gyártásának Lengyelország ad majd otthont.

Az Avenger egyébként nem marad exkluzívan elektromos modell, Olaszországban és Spanyolországban 1,2 literes benzinmotorral is értékesíteni fogják, az elégtelen elektromos töltőinfrastruktúrára hivatkozva. Hibrid, és plug-in hibrid változatok szintén tervben vannak.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.