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
auto

Nemrég írtunk róla, hogy a Fehér Ház és a Tesla megállapodása értelmében, az autógyártó több, mint 7000 töltőoszlopot nyit meg más márkák tulajdonosai előtt az Egyesült Államokban. Ám, míg a Teslának saját töltőcsatlakozója van, a többi gyártó a CCS1 szabványt támogatja, így nyitott kérdés volt, hogyan fogják ezt a problémát áthidalni.

Úgy tűnik jól spekuláltunk.

Egyszerű és olcsó

Természetesen létezik olyan, hivatalos adapter, amely alkalmassá teszi a CCS1-es töltőnyílással szerelt autókat a Superchargerek használatára, de nem lenne túl kényelmes és praktikus, ha minden autósnak vásárolnia kellene egy ilyet. Ennél sokkal egyszerűbb, ha a töltőállomást teszik kompatibilissé.

De hogyan lehet ezt elérni úgy, hogy a Teslák ettől még a megszokott módon tudják használni az oszlopokat?

Az egyik megoldás az lett volna, ha az európai V2 Superchargerek átalakításához hasonlóan minden töltőoszlop kapott volna egy második kábelt és töltőfejet is. Ám a cég ehelyett egy eddig közelebbről be nem mutatott Magic Dock nevű eszközt talált ki, amely a töltőoszlopra telepítve valahogy feloldja a problémát.

Az autógyártó szakemberei most már javában készülnek a nyitásra, ezért elkezdték a Magic Dock nyilvános tesztelését is – és így nem kellett sokat várni, hogy fotók is szülessenek erről. New York államban kapták lencsevégre a technikusokat, akik az átépítés után egy Model Y és egy Rivian R1T segítségével próbálták ki a megoldást.

A nem-Tesla tulajdonosok egyébként úgy használhatják majd a töltőket, ahogy ez itt Európában is működik a kiválasztott országokban. Azaz letöltik a Tesla applikációt, beregisztrálnak, és ezután már a kijelölt oszlopokat tudják is indítani a telefonjukkal.

De kell-e lennie náluk adapternek?

Nos a jelek szerint nem, ugyanis a Magic Dockról készült legelső fotó alapján egyértelmű, hogy a szerkezet úgy működik, ahogy nemrég tippeltük:

A dokkoló igazából egy CCS1 adaptert rejt, amibe a Tesla saját egyedi töltőcsatlakozója illeszkedik. Ha Teslás megy tölteni, a dokkoló reteszelődik, az oszlopban marad, így a sofőr ugyanúgy használja a töltőfejet mint korábban, semmit sem vesz észre az egészből. Azonban ha más márka autója áll ott, és a tulaj a telefonjáról indítaná a töltést, akkor a Tesla töltőfej reteszelődik az adapterben és az adaptert engedi el az oszlop, így az autós már egy az átalakítóval felszerelt, megtoldott töltőfejet emel le.

A Drive Tesla beszámolója szerint az átalakítás egyszerű és olcsó, mindössze egy új töltőkábel (fej) és a dokkoló kerül felszerelésre.

Az persze továbbra is kérdés, hogy mivel minden gyártó máshová helyezi a töltőcsatlakozót az autóján, vajon elég hosszú lesz-e az oszlopokon a kábel, hogy mindenki tudja használni.

Amerikában is megnyílnak a Superchargerek

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.