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
auto
2024. 03. 29. péntek

Pert vesztett az Audi a NIO ellen

Az Audinak nem tetszik, hogy a kínai NIO az ő régóta bejáratott típusneveihez nagyon hasonlóan nevezte el néhány modelljét.

Elsőre úgy tűnt a németek nyertek, de most egy európai hivatal a kínai villanyautó gyártónak adott igazat – számol be róla a CnEVPost.

Még nincs vége

Arról már a NIO ES7 európai premierje kapcsán írtunk, hogy a típus végül EL7 néven került forgalomba, mivel a kínai márka el akarja kerülni, hogy a perrel fenyegető Audi ténylegesen jogi útra lépjen, ezzel késleltetve az autó forgalmazását. Azt azonban akkor még nem tudtuk, hogy nem ez az egyedüli típus amivel gondja van a németeknek.

NIO ES6

Az ET7 és az ET5 megúszta a vitát, azonban az Audi szerint az ES6 és ES8 elnevezések túl közel állnak az ő S6 és S8 megjelöléseikhez, ezért beperelte a NIO-t. Ez a két típus valószínűleg ezért nem került még piacra Európában.

NIO ES8

A kínai cég szerint ők már 2016 óta igyekeznek minden piacon bejegyeztetni a modellneveket, de Németországban nem jártak sikerrel. Az ES6 és ES8 kapcsán perre mentek a felek, és első körben a müncheni bíróság a német vállalatnak adott igazat, a bíró szerint ugyanis, bár a két márka neve eléggé eltérő, a vásárló a típusnevek kapcsán azt hiheti, hogy két Audi elektromos változatáról van szó.

Most viszont NIO-Audi vita az európai szellemi jogok hivatalához (EUIPO) került, ahol a kínai márkának ítéltek, így elvileg bevezethetnék a nemzetközi elnevezéssel az új modelleket a kontinensünkön is.

Az viszont szinte borítékolható, hogy az Audi fellebbezni fog, így valószínűleg nem az utolsó csata volt ez ebben a háborúban.

Még emlékezhetünk rá, hogy anno a Ford megvétózta a Tesla Model E típusnevét, így kaptunk Model 3-at, de akkor ott arról volt szó, hogy azt a konkrét márkavédjegyet birtokolta a Ford, itt pedig arról beszélünk, hogy túl közeli az elnevezés.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.