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
auto
2024. 04. 20. szombat

Az LG-vel épít közös akkugyárat a Ford Ankarában

elektromosautó-akkumulátor

A Ford is egyre inkább igyekszik biztosítani az akkumulátor ellátást az érkező elektromos modelljeihez.

De az ankarai gyár valószínűleg nem a személyautókat célozza meg.

Helyben készülhet

A Ford és az LG (Energy Solution) a napokban jelentették be, hogy közös akkumulátorgyárat építenek a török főváros, Ankara közelében.  A projektnek van egy harmadik szereplője is, mégpedig a Koç Holding, amely 60 éve a Ford partnere, és vegyesvállalatban az autógyártó haszongépjármű gyárát működteti Gölcük városában.

Tavaly ebben a gyárban jártunk, és részletes beszámolót készítettünk arról, hogy készülnek a Ford teherautói:

Így készülnek a Ford elektromos kisáruszállítói

Az új akkugyár 2026-tól kezdhet majd termelni, és kezdetben évi 25, később akár 45 GWh kapacitás legyártására lesz alkalmas. A bejelentés kapcsán konkrét modellekről nem volt szó, inkább csak általánosságban beszéltek arról, hogy a vállalat 2035-re teljesen elektromossá kívánja tenni nemcsak személyautóit, de kishaszongépjárműveit is az európai piacon. Mégis, mivel az akkugyár 300-350 kilométerre lesz a Ford teherautógyártó központjától, nehéz másra gondolni, mint, hogy elsősorban ezekhez készülnek majd a török akkucellák.

Elektromos teherautó teszt: Ford E-Transit

Az LG és a Ford egyébként már egy ideje együtt dolgoznak, hiszen a koreai gyártó szállítja a Ford Mustang Mach-e celláit a lengyel üzeméből. Az autógyártó nemrég azt jelentette be, hogy az SUV hamarosan elérhető lesz LFP akkumulátorokkal is, ehhez pedig a kínai CATL lesz a partner.

A Ford a kínai CATL-t választotta Amerika számára

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.