Ezt a villanyautót hozza Kínából a Cupra
Sorozatgyártásra kész formában mutatkozott be a Cupra vadonatúj, tisztán elektromos meghajtású sportterepjárója, amely Tavascan néven érkezik a kereskedésekbe 2024-ben. A Volkswagen Csoport részeként működő spanyol autómárka az úgynevezett Exponential Impulse rendezvényen rántotta le a leplet villanyautójáról Berlinben, ahol nem ez volt az egyetlen újdonság – bemutatták a Cupra saját világát a metaverzumban, készült egy virtuális sportautó, valamint a virtuális és fizikai világot ötvöző Exponential Experience különleges versenykoncepcióját is prezentálta a vállalat.
Ami a Tavascant illeti, a jármű nem sokat változott a 2019-es tanulmány változatához képest, megőrizte határozott, éles vonalait, sportosságát, s továbbra is úgy fest, mintha a Predator filmek űrhajóit akarták volna a Cupra DNS-ével megtervezni. És ez így teljesen rendben is van, a márka vásárlói valószínűleg szeretni fogják a dizájnt. A Tavascan piaci sikerét ráadásul az is segítheti, hogy az orrán kialakított hűtőrácsozás miatt még a felette lévő fekete panelezés ellenére is kifejezetten hagyományosnak hat az autó.
A Tavascan egy teljesen elektromos SUV kupé, a márka második villanyautója a Born után. A vásárlók két motorkonfiguráció közül választhatnak majd. A Cupra Tavascan VZ névre keresztelt típus hátsó tengelyén egy 210 kW-os, 545 Nm nyomatékú erőforrás dolgozik, az első tengelyen pedig egy 80 kW és 134 Nm leadására képes villanymotor szolgálja a jármű összkerékhajtását. A kétmotoros hajtás összes elérhető rendszerteljesítménye 250 kW, amely 5,6 másodperces gyorsulásra elég 0 és 100 km/h között. Az Endurance konfiguráció ezzel szemben csupán a hátsó 210 kW-os motorra támaszkodik.
A sportterepjáróba szerelt akkumulátor kapacitása nettó 77 kWh, amivel a gyengébb típus 550, az erősebb pedig várhatóan 520 kilométert tud majd megtenni a WLTP szerint. Az egyenáramú töltési teljesítmény maximuma 135 kW, egy legalább ekkora teljesítményű töltőoszlopon kevesebb mint fél óra alatt 10%-ról 80%-ra tölthető az aksi ideális körülmények között. Az autóhoz opcionálisan hőszivattyú is elérhető lesz.
Az utastérben a legnagyobb kijelzőt találjuk, amit Cuprába valaha beszereltek – 15 col –, ezt pedig egy kisebb, 5,3 colos digitális kijelző egészíti ki. A vásárlók távolról is hozzáférhetnek majd a jármű bizonyos funkcióihoz, például a klímához vagy a töltéshez, a My Cupra appon keresztül. A 4644mm hosszú, 1861mm széles, 1597 mm magas, és 2766 mm tengelytávú SUV csomagtere 540 litert kínál.
A modellt Barcelonában tervezték és fejlesztették, de gyártani Kínában fogják a MEB padlólemezen a VW Csoport anhui gyárában, és onnan exportálják Európába – erről itt írtunk részletesebben. A márka tervei szerint évi több mint 50.000 darabot fog eladni belőle.
Habár egyelőre csak virtuálisan létezik, a DarkRebel elektromos tanulmányt is érdemes megemlíteni, merthogy nem kizárt, hogy néhány éven belül ebből egy megvásárolható sportautó fejlődik ki. A virtuális modell dizájnjával a Cupra metaverzumában lehet játszadozni, és a felhasználók konfigurációi alapján hamarosan kézzel fogható tanulmány is épül belőle.
Na de mi a helyzet a Seattal, amiből a Cupra öt évvel ezelőtt kivált? A válaszért ezt a cikkünket érdemes elolvasni: