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 A Volkswagen Csoport elég világos irányt szabott a legtöbb márkájának, de a Seat kicsit mostohagyereknek tűnik. Most egy német interjúban mondtak valamit, ami sok mindenre magyarázat lehet. Kérdőjelek A német Automobilwoche szaklap készített nemrég interjút Dr. Werner Tietz-cel, a Seat fejlesztési vezetőjével. Ebben sok mindenről volt szó, de ami igazán érdekes az a márka jövője. A Seat 2022-es pénzügyi jelentése kapcsán már megjegyeztük, hogy a spanyol autógyártó az alkatrészhiány közepén a Cupra márkát preferálta, azaz, ha volt elérhető alkatrész, akkor azt az utóbbi kapta a nagytestvér helyett. A Cupra egykoron a Seat sportváltozata volt, de a Volvo-Polestar történethez hasonlóan, a tulajdonos anyacég itt is külön márkává fejlesztette a jól csengő nevet. A Cuprával keres pénzt a Seat A fenti zsonglőrködésnek hála a Seat tavalyi eladásai jelentősen visszaestek, miközben a Cupráé kilőttek. Bár darabszámban még mindig a fő márkáé a kétharmad, a Cupra modellek sokkal több profitot termelnek a konszernnek. Így a stratégia nagyon is tudatosnak tűnt, úgy lehetett érezni, hogy szépen lassan felfelé pozícionáljak a spanyol leányvállalatot, ám ennek a Seat lesz a vesztese. Nem biztos, hogy autókat gyárt majd A jövő tekintetében is úgy tűnt, a Cuprát helyezi előtérbe a Volkswagen, hiszen ezzel a márkanévvel mutatják be a spanyol villanyautókat, míg a Seat, az egész konszernben egyedüliként, kizárólag belsőégésű motoros marad, és még csak egy távoli modellnevet, tanulmányt, vagy tervet sem kaptunk akkumulátoros verzióban. Így joggal merült fel a kérdés, hogy meddig marad ez így, és ha így marad, mi lesz a Seattal 2033 után, amikor a csoport befejezi a hagyományos autók értékesítését. Erre kaptunk most választ, ami bár nem végleges és nem valami nagy központi bejelentés, nem hagy túl sok kétséget. Elektromos scooter már van Seatból. A fent említett interjúban a riporter először arról faggatta a szakembert, hogy ha a Seat spanyol gyáraiban az ID.2 család tagjai készülnek majd (Volkswagen, Skoda és Cupra márkanevek alatt), akkor mi lesz 2025-től a Seatokkal. A fejlesztési vezető megnyugtatta az aggódókat, hogy van elég gyártósor és hely ezekben az üzemekben, így 2029-ig maradhat a Seatok gyártása. Seat el-Born is végül Cupra el-Born néven látott napvilágot. Fotó: Galambos Tamás Az Euro 7 azonban nehéz helyzetbe hozza a céget, ugyanis ha a jelenlegi tervek kerülnek elfogadásra, akkor 2025-től le kell állítani több Seat modell gyártását, amely hatalmas űrt fog ütni a kínálaton. Dr. Tietz szerint képtelenég a hátralévő időben a követelményeknek megfelelő Seat palettát előrántani a kalapból, és az új környezetvédelmi norma átlagosan 1500-2000 euróval növeli majd meg az autók árát. A riporter azonban tovább faggatta a szakembert, azt kérdezve, hogy akkor ez azt jelenti-e hogy az évtized végére megszűnik a Seat mint önálló autómárka. Erre azt a ködös választ kapta, hogy a Seat mint márkanév nem tűnik el, de most vizsgálják a konszernen belül, hogy pontosan hol van a helye. Nagy szerepet szánnak neki a különböző mobilitás-megoldásokban, de az elektromobilitás egyszerűen túl drága a Seat árkategóriájában – véli a márka fejlesztési vezetője. A kicsit felemás választ azonban nem hagyta annyiban az újságíró, és rákérdezett, hogy akkor ez konkrétan mit jelent, esetleg autók helyett elektromos bicikliken és rollereken, esetleg önvezető kisbuszokon tűnik-e fel majd a márka logója. A Volkswagen a mobilitásban nem csak az autókban gondolkodik, és inkább az a kérdés, a Seat mit jelent a mobilitásban, hogyan jut el az ügyfél A-ból B-be. Az is elképzelhető, hogy végül más márkák termékeibe integráljuk a spanyol céget és a Seat igazából egy mobilitás-platform lesz – osztotta meg a szakember. Ez egyelőre, ha burkoltan is, de úgy hangzik, hogy egyáltalán nem véletlen, hogy eddig nem láttunk Seat logós elektromos tanulmányokat. Electromos Seat roller is van már. Lehet, hogy a belsőégésű motorok nyugdíjazásával el kell köszönnünk a Seat autóktól is. Dr. Tietz ugyanakkor azt is hozzátette, hogy, ha sikerül egy olcsó elektromos kisautóval előállniuk, akkor nem kizárt, hogy azon mégis Seat embléma lesz majd. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!