Amikor egy autógyártó frissíti egy típusát, általában igyekszik minden korábbi paraméteren javítani. Az új Model 3 bemutatója alkalmával azonban egy műszaki adat lefelé változott – és itt most nem a légellenállásra gondolunk. Miért lett lassabb az autó? Nem elírás Amikor péntek hajnalban megláttuk az adatokat a Tesla weboldalán, először azt hittük, hogy elírás lehet, hogy a Long Range 235, az alapváltozat pedig 225 km/h helyett csak 201 km/h végsebességre képes. Ám mivel cikkünk megjelenéséig az adat nem frissült, és a cég kínai weboldala is közeli, kerek 200 km/h értéket mutatott, jobb híján elfogadtuk a hivatalos verziót.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 Mostanra kiderült, hogy ez volt a helyes döntés, mivel a Highland valóban lassabb, mint elődje. Az autógyártó a norvég bemutatón résztvevő kiválasztott újságíróknak elmondta, hogy ez egy tudatos döntés volt, ugyanis Németországon kívül a világon szinte sehol nem lehet szabályosan 130 km/h felett hajtani, így a 200 km/h is bőven elég kell, hogy legyen a vásárlók többségének. A kényelmesebb rugózás és a csendesebb utastér megteremtéséhez több ponton változtattak az autó felépítésén, és az egyik kompromisszum ezen célok elérése érdekében az alacsonyabb végsebesség volt, ugyanis ennek megfelelően választottak abroncsokat, és erre optimalizálták a hajtáslánc áttételezését is. A Model 3 „Highland” frissített beltere. Persze emellett immár az utaskabin összes üvegfelületét dupla rétegű, szendvicsszerkezetű hangszigetelő változatra cserélték – korábban csak az első szélvédő és az első ajtók ablakai, voltak ilyenek. De hasonlóan nem csak a prémium érzés miatt döntöttek úgy, hogy a korábban kopogósabb burkolatok több elemét is puhább műanyagokra és szövetborításra cserélik, ez is a decibelek kedvéért történt. Emiatt változott az első csomagtartó fedelének kialakítása is, amelynek szélvédő felöli pereme csendesebben tereli a levegőt az autó ívén át, de a felfüggesztés átdolgozásában is kiemelt szerepet kapott az úthibák jobb elrejtése mellett az útzaj átvezetésének megakadályozása. Az új, 18 colos Photon felnije az Aero dísztárcsa nélkül. Forrás: Automobile Propre Visszatérve a gumiválasztásra, a Model 3 – legalábbis itt Európában – korábban a Michelin Pilot Sport 4-es abroncsait kapta az alap 18 colos változatban, amelyek, nevüknek megfelelően rendkívül sportosak, és inkább fogyasztás és a zaj területén kötnek kompromisszumot. A gyártó gumijának T0 jelzésű verziója a Tesla által jóváhagyott, akusztikus habbal bélelt kiadás. Az új 19 colos Nova felnik. Forrás: Carwow A 19 colos a Hankook Ventus S1 Evo3 mellett tette le a voksot – ebből szintén T0 jelzéssel került gyártásba a Teslának szánt OEM változat. Az új Photon fantázianevű 18 colos kerekek szintén a francia gyártó gumijait kapták, ám a választás az e.Primacy sorozatra esett, amely kifejezetten villanyautókhoz lett tervezve, és a maximális hatótávot, valamint az alacsonyabb zajszintet célozza meg. A Tesla verziót a T2 jelzésről ismerjük meg. Michelin Pilot Sport 4 Michelin e.Primacy Méret 235/45 ZR18 235/45 R18 Üzemanyag hatékonyság B A Tapadás nedves úton A B Zajszint 71 db 70 db Extra zajszűrés poliuretán hab poliuretán hab Terhelhetőség 98 XL 98 XL Tesla változat T0 T2 Sebességindex Y V Az új 19 colos Nova felnikre a Hankook iON EVO, szintén villanyautókra optimalizált, akusztikus habbal bélelt gumijai kerültek, ám a hivatalos adatokban mi egyelőre nem látunk javulást. Az igazsághoz persze hozzá tartozik, hogy a Model 3 mérete még nem szerepel a gyártó honlapján, csak az EU gumi címke adatbázisában találtuk meg, de itt sincs még OEM specifikus, azaz a Teslának szánt változat. Az azonban nem túl valószínű, hogy az lényegesen eltérne az általános kiadástól. Hankook Ventis S1 Evo3 (K127) Hankook iON EVO Méret 235/40 R19 235/40 R19 Üzemanyag hatékonyság B B Tapadás nedves úton C C Zajszint 72 db 72 db Extra zajszűrés poliuretán hab poliuretán hab Terhelhetőség 96 XL 96 XL Tesla változat T0 ? Sebességindex W W Az persze a táblázatból is látszik, hogy mindegyik abroncs legalább V sebességosztályú, tehát nem arról van szó, hogy ha maradt volna a végsebesség, akkor életveszélyesek lennének, sokkal valószínűbb, hogy egyszerűen ezek a gumik nem a nagy sebességre vannak optimalizálva. Performance? A ráncfelvarráson átesett Model 3 kapcsán már említettük, hogy eltűnt a kínálatból a sportváltozat, a Performance. A Highland alacsonyabb végsebessége kapcsán még inkább érdekes kérdés, hogy a Tesla úgy döntött-e végleg kiáll az M BMW-ék és AMG Mercik útjából és elengedi ezt a lukratív, ámde kicsi piacot. A Model S Plaid szénszálas erősítésű villanymotorja. Nos, a – meg nem erősített – legfrissebb kínai pletyka az, hogy nem. Azonban az új sportváltozat leghamarabb a negyedik negyedévben érkezhet, mivel a gyártó még további teszteket futtat a hajtásláncán. Hogy ez azt jelenti-e, hogy kapunk egy hárommotoros Plaid változatot, vagy marad a kétmotoros Performance, azt még nem tudni, de minden benne van a pakliban. Az viszont szinte borítékolható, hogy ha lesz sportváltozat, az másfajta gumikat kap majd. Megjelent az új Tesla Model 3 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!