PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD00OTkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9NDk5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTQ5OS1tLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvdmlsbGFueWF1dG9zb2stbGVhZC00OTktdy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtNDk5LXcuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Erősebb, mint a Tesla Model S Plaid, jobban gyorsul, mint egy Porsche Taycan Turbo S, és úgy fordul meg, mint egy tank – bemutatkozott a kínai Zeekr sportos szabadidőautójának csúcsváltozata. A 001 FR (Future Roads) névre keresztelt villanyautó 1265 lóerőt enged szabadjára négy villanymotorjából, és mindössze 2,07 másodpercre van szüksége, hogy 100 km/h-ra gyorsuljon guruló rajtból. Aki nem fél a sebességtől, akár 280 kilométer/óráig is feltornázhatja a sebességmérőt. Négy különálló motorjának, és az intelligens nyomatékelosztásnak köszönhetően egy helyben megfordul. Ez azért érdekes, mert ilyen funkciót jellemzően terepjáróknál látunk, például a Rivian pickupján, a BYD brutális SUV-ján, vagy a fejlesztés alatt álló EQG Mercin, és nem sportautókon. Igaz, egy különleges átépítéssel már egy Hyundai IONIQ 5 is tud ilyen mutatványt. A Zeekr elmondása szerint a tankforduló közben akár 10 ezer newtonméter nyomatékot is mérhetünk a kerekeknél. Az autóba a CATL Qilin akkumulátorcsomagja került 100 kWh kapacitással, amely 15 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető a 800V-os rendszernek köszönhetően. A modell szupergyors töltéséhez a Zeekr új töltőoszlopot fejlesztett, melynek teljesítménye 800 kW (1000V/800A), így alighanem jelenleg ez a világ legerősebb, személyautók számára tervezett töltőberendezés. A V3 névre keresztelt villámtöltő tömeggyártása 2023 utolsó negyedévében indul, és az első töltőállomást a jövő év első negyedévében kapcsolják be. A cég jelenleg működő saját villámtöltői egyébként 2021-ben jelentek meg, és 360 kW-os teljesítményplafont tudnak. A Zeekr 001 FR már előrendelhető Kínában, de az ár egyelőre nem ismert. Korábbi hírek szerint körülbelül 1 millió jüanra, átszámítva közel 49,9 millió forintra árazzák az autót, kicsivel a Tesla Model S alá lőve. A kiszállítás októberben kezdődik, de meglehetősen limitált darabszámban, havonta maximum 99 példányban fogják gyártani. Arról egyelőre nincs hír, hogy az FR változat megjelenik-e Kínán kívül, de a Zeekr 001 már két konfigurációban is rendelhető Európában, erről itt írtunk bővebben. Előrendelhetők Európában a Volvo kínai testvérmárkájának villanyautói Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!