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 Hidrogén-üzemanyagcellás terepjárókkal is elstartol a világ egyik legextrémebb versenysorozata, az Extreme E – a bajnokság keretrendszerének megalkotásáról a napokban írtak alá egyetértési nyilatkozatot a szervezők valamint a Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) képviselői. Ha minden a tervek szerint halad, és tényleg a rajthoz állhatnak az új versenyszéria járművei, ez lesz a világ legelső bajnoksága kizárólag hidrogénmeghajtású versenyautókkal. A versenysorozat az Extreme H nevet viseli majd, nyitószezonját 2025-ben fogják tartani, egy évvel később pedig már a FIA World Championship részeként tartanák számon a sorozatot, amennyiben minden ehhez szüksége kritérium teljesül. „A fenntartható energiaforrások használata az autósportban az FIA kulcsfontosságú célja és hosszú távú stratégiánk része, és ez a sorozat ideális ennek bemutatására. A hidrogén fontos része ennek a mixnek, és kidolgoztunk egy biztonsági előírást a hidrogénüzemű járművekre, amely az FIA Nemzetközi Sportszabályzatának részét képezi – mondta Mohammed Ben Sulayem, a FIA elnöke. Hozzátette: „Bíztató, hogy egy olyan jelentős motorsportcég, mint az Extreme E a maga híres csapatsorával, ugyanazt a lehetőséget látja a hidrogéntechnológiában. Az egyenlőséghez és a sokszínűséghez való hozzáállásuk megegyezik a miénkkel, miközben arra törekszünk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a motorsportot.” Az első versenyautó-prototípusok már az idén elkészülhetnek. A tavaly bejelentett első tervek szerint a hidrogénautók ugyanazt a futóművet és karosszériát cipelik majd, mint az Odyssey 21 névre keresztelt elektromos megfelelőik, csupán az akkumulátort cserélik ki hidrogéntartályokra és üzemanyagcellákra a fejlesztők. Arról azonban továbbra sincs információ, hogy a hidrogénautókat felvonultató Extreme H hogyan fog létezni az Extreme E mellett: a két különböző kategória egymással párhuzamosan fut majd, teljesen átállnak hidrogénre, vagy másként képzelik az Extreme E jövőjét. Hidrogénautókkal is elindul a legextrémebb ralibajnokság Az Extreme E sorozat, melynek futamait az érdeklődők idehaza is figyelemmel kísérhették a tévében, 2021-ben indult azzal a céllal, hogy a versenysportot és a klímavédelmet ötvözve, egyfajta tudományos szórakoztató műsorként hívja fel a nézők figyelmét a klímaváltozás súlyos hatásaira a Föld legsérülékenyebb területein. Az elektromosautó-bajnokság jelenleg a harmadik szezonját futja. Ilyen, amikor a Forma-1 világbajnokot beültetik a legextrémebb villanyautóba Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!