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
auto

Megszületett az új Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség

üzlet

Összeesküvés elméletek a Carlos Ghosn elleni jogi eljárásokat a Renault és a Nissan harcára vezetik vissza, mondván a japánok attól rettegtek, hogy a francia cég teljesen bekebelezi őket, és ennek motorját Ghosnban látták, ezért távolították el. Hogy ebben van-e igazság, azt persze nem tudjuk, de tény, hogy a most jóváhagyott változásokkal csökken a Renault befolyása a Nissanban.

Cserébe a franciák kaptak két befektetőt az elektromos vállalatukba.

Új felállás

A francia és japán vállalatok most szerdán állapodtak meg véglegesen az új felállásban, és az azonnali hatállyal életbe is lépett.

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

A megállapodás értelmében a Renault 43 százalékról 15 százalékra csökkentette részesedését a Nissanban, az így felszabaduló részvényeket pedig nem eladta, hanem egy francia bejegyzésű vagyonkezelőnek adta át. A tárgyalások már az év elején megkezdődtek, és sajtóértesülések szerint azért húzódtak el, mert a Nissan aggódott szellemi tulajdonának védelme miatt. Végül az elvi megállapodás júliusban született meg, a részleteket pedig mostanra dolgozták ki.

Az új egyesség tisztázza a Renault új, külön cégbe szervezett villanyautó gyártásának helyzetét is a szövetségen belül. Így a Nissan 600, a Mitsubishi pedig 200 millió eurót fektet be az Amperébe, előbbi pedig helyet kap az igazgatótanácsban is. A közös vállalatot jövő tavaszig tőzsdére kívánják vinni.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.