A hivatalos verzió szerint motorhiány miatt áll le a legnépszerűbb méretkategória gyártása, de a cég azt is elismeri, hogy a jelenlegi „értékesítési helyzetben” jókor jön a szünet. Most három hétig állnak a gyártósorok. Erős évnek indult Ha valaki csak az eladási számokat nézi, az ID.4/5 család és a Q4 e-tron, amelyek annyira rokonok, hogy még közös gyártósoron is készülnek, eddig nagyon jó évet tudhattak maguk mögött. A három tetszetős SUV-ből az idei év első három negyedévében, együtt 31, 42, legutóbb pedig 39 ezer fogyott. Ezt egy grafikonon is szemléltetjük állandó forrásunk, az EV-Volumes a CleanTechnicán publikált adatai alapján. Ezek alapján senki nem gondolná, hogy baj van, még akkor sem, ha a legutóbbi szám egy picit alacsonyabbra sikerült. Az idei első három negyedévben összesen 113 ezret szállítottak le a három modellből Európában, ami 66 százalékos növekedés. Vannak, akik szeretik a fentiekhez hozzáadni a Skoda ENYAQ számait is, ami ellen a csehek vehemensen tiltakoznának, mert ragaszkodnak hozzá, hogy itt maximum unokatestvéri kapcsolatról van szó, hiszen annak még a gyártása is máshol történik. Ha valaki mégis matekozna, az ENYAQ-ból 53 ezret szállítottak le 2023 első kilenc hónapjában, ami 47 százalékkal jobb, mint tavaly. Hol, itt a gond? Az Automobilwoche legfrissebb írása azonban arról számol be, hogy most három hétre leáll a gyártás a vállalat legnagyobb villanyautó-gyárában, Zwickauban. A hivatalos indoklás szerint erre azért kényszerülnek, mert beszállítói problémák miatt kevesebb villanymotor készül, és ezeket inkább az ID.7-be rakják, hogy segítsék a gyártás felfutását az új modellnél. A vállalat egyik szóvivője azonban azt is hozzátette a hírhez, hogy a jelenlegi keresleti helyzetben szerencse a szerencsétlenségben a leállás. A mostani szünet 1000 munkatársat érint, de a kieső időben továbbképzéseket tartanak nekik így a fizetésüket is megkapják. A híradások a szintén az üzemben készülő VW ID.3 és Cupra Born gyártásról nem szólnak, így feltehetőleg azt nem érinti a szünet. Ahogy arról már többször írtunk, a hagyományos autógyártók eladási számai, valamint az aktuális piaci helyzet között komoly fáziskésés van. Ennek részben az az oka, hogy az autógyárak többsége harmadik fél által üzemeltetett kereskedéseknek szállítja le a kocsikat, amelyek azután már nem náluk szerepelnek a könyvelésben, részben pedig amiatt, hogy tavaly még gyakori volt az 1-1,5 éves szállítási határidő a kocsikra. Így a 2023-as év remek számai sok cégnél nem az idei, hanem a tavalyi keresletet tükrözik. Amikor a fagyi visszanyal: hamarosan a gyártók nyakán maradhatnak az új autók Az utóbbi időben az európai autókereskedések szövetségétől, sőt egyre gyakrabban már a márkaképviseletektől is olyan információk érkeznek, hogy a magas kamatok miatti megemelkedett törlesztőrészletek, és a magas infláció által megtépázott pénztárcák miatt jelentős keresletcsökkenést tapasztalnak a kereskedésekben. Ez pedig lassacskán meglátszik majd a gyártási és eladási adatokban is. Csökkenti két fontos elektromos modell gyártását a Volkswagen A Volkswagen először idén júniusban csökkentette az emdeni gyárában az ID.4 gyártását, amikor meghosszabbította a nyári leállást. Akkor az üzemi tanács vezetője arról beszélt, hogy 30 százalékkal kisebb a kereslet, mint a gyártási kapacitásuk. Szeptemberben arról számoltunk be, hogy Zwickauban, az elektromos gyártás igazi központjában, elbocsátásokra készülnek és csökkentik a műszakok számát is. A piaci helyzetre hivatkozva leépít a VW a zwickaui gyárában Októberben azután az is nyilvánosságra került, hogy a vállalat elhalasztja az ID.4 brüsszeli gyártásának megkezdését is. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!