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
auto
2024. 12. 14. szombat

Szünetel az ID.4, ID.5 és a Q4 e-tron gyártása

elektromos autó piac
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

A hivatalos verzió szerint motorhiány miatt áll le a legnépszerűbb méretkategória gyártása, de a cég azt is elismeri, hogy a jelenlegi „értékesítési helyzetben” jókor jön a szünet.

Most három hétig állnak a gyártósorok.

Erős évnek indult

Ha valaki csak az eladási számokat nézi, az ID.4/5 család és a Q4 e-tron, amelyek annyira rokonok, hogy még közös gyártósoron is készülnek, eddig nagyon jó évet tudhattak maguk mögött. A három tetszetős SUV-ből az idei év első három negyedévében, együtt 31, 42, legutóbb pedig 39 ezer fogyott. Ezt egy grafikonon is szemléltetjük állandó forrásunk, az EV-Volumes a CleanTechnicán publikált adatai alapján.

Ezek alapján senki nem gondolná, hogy baj van, még akkor sem, ha a legutóbbi szám egy picit alacsonyabbra sikerült.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04xMDAzMDU1LjQxODI1ODBPVEgtVklMTEFVLVJPUy1NL0IzMjg0NTMzNy40MDk3MTEyMDE7ZGNfdHJrX2FpZD02MDIxMTMyNjQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMjY3MjkzMDM7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MSIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04xMDAzMDU1LjQxODI1ODBPVEgtVklMTEFVLVJPUy1NL0IzMjg0NTMzNy40MDk3MTEyMDE7ZGNfdHJrX2FpZD02MDIxMTMyNjQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMjY3MjkzMDM7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MScsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvZGlnaXRhbC0yNDExMjctcDcwMTU1LXBjZXF0YWN0aWNhbC12aWxsYW55YXV0by1zdGF0aWNiYW5uZXItZXFlLWJid2hpdGUtMTIwMHgxNjAwLXYxcjAuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9kaWdpdGFsLTI0MTEyNy1wNzAxNTUtcGNlcXRhY3RpY2FsLXZpbGxhbnlhdXRvLXN0YXRpY2Jhbm5lci1lcWUtYmJ3aGl0ZS0xMjAweDE2MDAtdjFyMC5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPjxJTUcgU1JDPSJodHRwczovL2FkLmRvdWJsZWNsaWNrLm5ldC9kZG0vdHJhY2tpbXAvTjEwMDMwNTUuNDE4MjU4ME9USC1WSUxMQVUtUk9TLU0vQjMyODQ1MzM3LjQwOTcxMTIwMTtkY190cmtfYWlkPTYwMjExMzI2NDtkY190cmtfY2lkPTIyNjcyOTMwMztvcmQ9W3RpbWVzdGFtcF07ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0ke0dEUFJ9O2dkcHJfY29uc2VudD0ke0dEUFJfQ09OU0VOVF83NTV9O2x0ZD07ZGNfdGR2PTE/IiBhdHRyaWJ1dGlvbnNyYyBCT1JERVI9IjAiIEhFSUdIVD0iMSIgV0lEVEg9IjEiIEFMVD0iQWR2ZXJ0aXNlbWVudCI+

Az idei első három negyedévben összesen 113 ezret szállítottak le a három modellből Európában, ami 66 százalékos növekedés.

Vannak, akik szeretik a fentiekhez hozzáadni a Skoda ENYAQ számait is, ami ellen a csehek vehemensen tiltakoznának, mert ragaszkodnak hozzá, hogy itt maximum unokatestvéri kapcsolatról van szó, hiszen annak még a gyártása is máshol történik. Ha valaki mégis matekozna, az ENYAQ-ból 53 ezret szállítottak le 2023 első kilenc hónapjában, ami 47 százalékkal jobb, mint tavaly.

Hol, itt a gond?

Az Automobilwoche legfrissebb írása azonban arról számol be, hogy most három hétre leáll a gyártás a vállalat legnagyobb villanyautó-gyárában, Zwickauban. A hivatalos indoklás szerint erre azért kényszerülnek, mert beszállítói problémák miatt kevesebb villanymotor készül, és ezeket inkább az ID.7-be rakják, hogy segítsék a gyártás felfutását az új modellnél. A vállalat egyik szóvivője azonban azt is hozzátette a hírhez, hogy a jelenlegi keresleti helyzetben szerencse a szerencsétlenségben a leállás.

A mostani szünet 1000 munkatársat érint, de a kieső időben továbbképzéseket tartanak nekik így a fizetésüket is megkapják. A híradások a szintén az üzemben készülő VW ID.3 és Cupra Born gyártásról nem szólnak, így feltehetőleg azt nem érinti a szünet.

Ahogy arról már többször írtunk, a hagyományos autógyártók eladási számai, valamint az aktuális piaci helyzet között komoly fáziskésés van. Ennek részben az az oka, hogy az autógyárak többsége harmadik fél által üzemeltetett kereskedéseknek szállítja le a kocsikat, amelyek azután már nem náluk szerepelnek a könyvelésben, részben pedig amiatt, hogy tavaly még gyakori volt az 1-1,5 éves szállítási határidő a kocsikra. Így a 2023-as év remek számai sok cégnél nem az idei, hanem a tavalyi keresletet tükrözik.

Amikor a fagyi visszanyal: hamarosan a gyártók nyakán maradhatnak az új autók

Az utóbbi időben az európai autókereskedések szövetségétől, sőt egyre gyakrabban már a márkaképviseletektől is olyan információk érkeznek, hogy a magas kamatok miatti megemelkedett törlesztőrészletek, és a magas infláció által megtépázott pénztárcák miatt jelentős keresletcsökkenést tapasztalnak a kereskedésekben. Ez pedig lassacskán meglátszik majd a gyártási és eladási adatokban is.

Csökkenti két fontos elektromos modell gyártását a Volkswagen

A Volkswagen először idén júniusban csökkentette az emdeni gyárában az ID.4 gyártását, amikor meghosszabbította a nyári leállást. Akkor az üzemi tanács vezetője arról beszélt, hogy 30 százalékkal kisebb a kereslet, mint a gyártási kapacitásuk. Szeptemberben arról számoltunk be, hogy Zwickauban, az elektromos gyártás igazi központjában, elbocsátásokra készülnek és csökkentik a műszakok számát is.

A piaci helyzetre hivatkozva leépít a VW a zwickaui gyárában

Októberben azután az is nyilvánosságra került, hogy a vállalat elhalasztja az ID.4 brüsszeli gyártásának megkezdését is.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.