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 Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy dieselgate méretű botrány lehet abból, amire fény derült a Daihatsunál, amely a Toyota leányvállalata. Egy belső vizsgálat Pandora szelencéjét nyitotta ki még áprilisban, amikor az illetékesek egyes kisautók oldalütközési adatairól mutatták ki, hogy hamisak. A csalássorozat 1989-ig nyúlik vissza – írja az Automobilwoche. Hamisították A kisautóknál különösen nehéz jó törésteszt-eredményeket elérni, az oldalütközés pedig eleve egy nehéz téma az ütközés energiájának levezetése szempontjából. Japánban, és Ázsia több országában ugyanakkor különösen népszerűek az apró, 3 méter körüli Kei car miniautók. A Daihatsu globális weblapjának nyitóoldala is bocsánatkéréssel fogad. Úgy néz ki a Daihatsunál nem tudták ezt az ellentétet feloldani, és évtizedeken keresztül meghamisították a törésteszt-eredményeket, hogy ne derüljön ki, nem tudták a mérnökök megfelelően szavatolni az utasok biztonságát. A Toyota idén áprilisban kezdett belső vizsgálatot a leányvállalatnál, de a csalássorozat kiterjedése csak mostanra vált világossá. A japán cég illetékesei szerint összesen 64 típusnál, többségében ilyen miniautónál, fedtek fel 174 szabálytalanságot, amelyek 25 különböző teszt-kritériumban jelentenek hamis adatokat. Összesen 88.000 járműről lehet szó, és bár a többségük 2014 után gyártott modell, találtak 1989-es esetet is. Az anyavállalat most bejelentette, hogy átmenetileg leállította az összes Daihatsu típus forgalmazását mind Japánban, mind az exportpiacokon. A Toyota is szünetelteti egyes érintett modellek kiszállításait. Egyébként, mint kiderült, nem csak autótípusok, de három belső égésű motor is szabálytalan adatokkal került forgalomba. Daihatsu Mira A modelleket, Japánban és az országon kívül is gyártották, és a Daihatsu mellett Toyota és Mazda márkanéven, az anyaország mellett Dél-Kelet Ázsiában, Mexikóban, Ecuadorban, Peruban, Chilében, Bolíviában és Uruguayban is forgalmazták őket. A gyártásban érintettek Mazda és Subaru üzemek is. Toyota Pixis A Toyota mélyreható belső reformokat ígér a leányvállalatnál, de lehet ez nem lesz elég, ugyanis a japán közlekedési minisztérium is vizsgálatot jelentett be, és nem lepődnénk meg, ha az érintett országok hatóságainak is lennének kérdéseik. A baj nem jár egyedül A hír nem az egyedüli kellemetlenség volt a Toyotának ezen a héten, ugyanis azt is be kellett jelenteniük, hogy az Egyesült Államokban 1,12 millió Toyota és Lexus visszahívását rendelték el hibás légzsákérzékelő miatt. Az akcióban 2020 és 2022 között gyártott Toyota Avalon, Camry, Corolla, RAV4, valamint Lexus ES250, ES300H, ES350, RX350 Highlander és Sienna Hybrid modellek érintettek. Amennyiben a szenzor hibásan működik, a légzsák nem nyílik ki, ha kis termetű felnőtt, vagy gyermek ül az ülésen. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!