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
auto
2024. 07. 23. kedd

Kétmilliárd eurós akkurendelést mondott vissza a BMW

elektromosautó-akkumulátor

Kétmilliárd euróra rúgott az a megrendelés, amelyet most visszamondott a BMW az egyik legígéretesebb európai akkugyártónál, a Northvoltnál.

Sajtóértesülések szerint a Samsung veszi át a skandináv cég helyét.

Váltanak

A BMW a Volkswagen és két befektetési bank mellett a svéd Northvolt egyik résztulajdonosa is. A közös európai projekt célja az volt, hogy a skandináv zöld energia segítségével környezetkímélő módon előállított akkuk legyenek a német villanyautókban, a bajorok pedig 2020-ban egy nagy összegű, kétmilliárd eurós megrendelést le is adtak a fiatal vállalatnál. A kiszállítások az idén, 2024-ben kezdődtek volna meg az eredeti bejelentés szerint.

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

Az Automobilwoche értesülései szerint az akkucellák az iX és i4 modellekbe kerültek volna, a CATL és a Samsung SDI celláinak kiegészítéseként, vagy azok helyett – ezek a részletek már nem derültek ki. A lap azonban úgy tudja, a svéd cégnél gondok vannak a gyártási minőséggel, túl sok a selejt, ezért a BMW felbontotta a megállapodást. A Northvolt egyébként visszautasítja a minőségi problémákról szóló pletykákat.

A német autós szaklap azt is tudni véli, hogy a kieső kapacitást a Samsung SDI pótolja, az autógyártásban gondot ez a váltás nem okoz. Fontos részlet az is, hogy a fiaskó nem érinti a Neue Klasse modelljeit, mert a debreceni autókat már eleve a CATL és az EVE akkucelláival tervezték. Nem véletlen, hogy mindkét akkugyártó új üzemet is épít Debrecenben.

A BMW egyébként nem szakít teljesen a Northvolttal, maradnak az igazgatótanácsban, de az akkugyártó a jövőben a következő generációs cellák fejlesztésére koncentrál majd.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.