2021-es megjelenése óta az e-tron GT quattro képviseli az igazi elektromos sportosságot az Audi kínálatában, és ezt a címet egyelőre nem is veszi el tőle senki, sőt, a vadonatúj modellfrissítéssel csak még erőteljesebben kapaszkodik a pozíciójába. Nagyobb aksi, gyorsabb töltés, és plusz teljesítmény is érkezik a csinos villanyautóhoz. Audi S e-tron GT, Audi RS e-tron GT Performance, és Audi RS e-tron GT Az e-tron GT a Porsche Taycan J1 elnevezésű padlólemezére épül, és a stuttgarti testvérmárka által bevezetett átfogó frissítések után várható volt, hogy a négykarikás csapat terméke is kap valami hasonlót. A műszaki frissítéssel egyben bővül is az e-tron GT modellcsalád, s immár három változatban lehet megvásárolni a járművet. A belépő szintű típus továbbra is az S e-tron GT nevet viseli, de immár 500 kW teljesítmény leadására képes, és 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról száz kilométer/órára. Az RS e-tron GT ezzel szemben akár 630 kilowattot is kisajtol magából, és alig 2,8 másodperc szükséges a százas gyorsuláshoz. A harmadik verzióba még ennél is több erőt tápláltak: a vadonatúj RS e-tron GT Performance 680 kW csúcsteljesítménnyel büszkélkedik, s így ez az Audi által valaha gyártott legerősebb utcai autó. Álló helyzetből 100 km/h-ra akár 2,5 másodperc alatt is képes felgyorsulni. Audi RS e-tron GT Performance Mindhárom típusban közös, hogy duplamotoros összkerékhajtással rendelkeznek. Az RS változatokban egyébként egy újonnan fejlesztett motort szerelnek hátulra, amely 10 kilóval könnyebb elődjénél. Emellett a regeneratív fékezési teljesítmény is 290-ről 400 kW-ra nőtt. Az e-tron GT a hajtáslánc fejlesztéseinek köszönhetően hatékonyabb lett, de a megnövekedett hatótáv elsősorban a nagyobb akkukapacitásnak köszönhető. A továbbfejlesztett cellakémia jóvoltából az aksi bruttó 105, nettó 97 kWh-ra hízott a korábbi 93,4/84 kWh-ról. Az S e-tron GT esetében ez 609 kilométeres hatótávot jelent a WLTP ciklus szerint, az RS e-tron GT 598 km-t tud egy töltéssel, a Performance verziónál pedig 592 km-t adott meg a gyártó. Audi S e-tron GT A töltés is gyorsult, DC hálózaton az e-tron GT akár 320 kW-tal is fogadhatja az elektromosságot, ami ideális körülmények között 18 perces töltést jelent 10%-ról 80%-ra. Talán még ennél is fontosabb, hogy alacsonyabb hőmérséklet mellett is magasabb teljesítményre képes az akku a korábbihoz képest. AC hálózaton a 11 kW-os fedélzeti töltő az alap, a 22 kW pedig opcionális. Ami a dizájnt illeti, az Audi tervezői ügyeltek arra, hogy a három típus különbözzön egymástól, így számos dizájnelem például kizárólag az RS Performance változaton bukkan majd fel, de összességében nem történt hangsúlyos újratervezés a modell eddigi megjelenéséhez képest. Audi RS e-tron GT Hazánkban egyelőre csak az S e-tron GT és az RS e-tron GT kapható a korábbi hajtásláncokkal bruttó 53.179.980, valamint 61.908.690 forintért. Németországban már rendelhetők a megújult típusok és a Performance változat is. Az S e-tron GT ára 126.000 eurótól, az RS e-tron GT 147.500 eurótól, az RS e-tron GT Performance ára pedig 160.500 eurótól kezdődik. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!