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 Lei Jun, a Xiaomi alapítója és vezérigazgatója az idei éves beszédén közel négy órán keresztül taglalta a vállalat helyzetét és üzleti terveit, az előadást pedig egy óriási meglepetéssel zárta: bemutatkozott az SU7 Ultra. A jármű neve már elárulja, hogy az alapot a Xiaomi első autója, a Kínában az idei év eleje óta forgalmazott, elképesztően népszerű SU7 sportszedán adja, és bizonyára az sem lep meg senkit, hogy nem egy új belépő szintű típussal bővül a modellcsalád, hanem valami egészen brutális csomagot pakoltak össze a mérnökök az „ultra” jelző alá. Az SU7 Ultra az okostelefonok és más elektronikai eszközök, illetve most már autók gyártására szakosodott vállalat legelső autómodellje a vadonatúj, házon belül fejlesztett HyperEngine V8s és V6s villanymotorokkal. A Xiaomi elmondása szerint ezek a hajtóművek – melyek nevüket onnan kapták, hogy a hagyományos V6 és V8 motorok teljesítményével vetekednek – jelentős iparági innovációt képviselnek. A HyperEngine V8s például 27.200 fordulat/perc maximális fordulatszámával, 425 kW teljesítményével és 635 Nm csúcsnyomatékával világrekordot döntött az elektromos motorok között. Az iparágat felülmúló, 27.200 fordulat/perc elérése érdekében a HyperEngine V8s egy 960 MPa szakítószilárdságú szilíciumacél-lemezt alkalmaz, amely több mint kétszerese a mások által használt megoldásoknak. A vadonatúj sportautóba két V8s és egy V6s motor került, melyek összteljesítménye eléri az 1548 metrikus lóerőt, az energiatárolást pedig a CATL Qilin 2.0 nagy teljesítményű akkumulátorára bízza, LFP kémiával. Az aksi rendszerének 897 volt feszültsége akár 12 perces újratöltést is lehetővé tesz. Lei Jun egyértelműen leszögezte, hogy az SU7 Ultrát a versenypályák királyának szánják, és számos pályarekordot meg fognak dönteni. Ennek fényében nem meglepő, hogy az autó igazi versenycsomagot kapott mind az aerodinamikai elemek, mind a futómű tekintetében. A szupergyors fékezést például az AP Racing nagy teljesítményű, hatdugattyús kovácsolt féknyergeivel van felszerelve, a fékbetétek pedig akár 800 °C-os hőmérsékletet is kibírnak. Nem csak lassulni, de gyorsulni is kiválóan tud az ultra-Xiaomi, 0-ról 100 km/h-ra 1,97 másodperc alatt felér, 0-ról 200 km/h-ra pedig 5,97 szekundumra van szüksége. A jármű mindössze 1900 kilót nyom a szénszálas karosszériának köszönhetően, végsebessége pedig több mint 350 km/h. Az alapmodellhez képest az SU7 Ultra hosszabb és szélesebb a sportkarosszéria miatt, de a motorháztetőt is átdolgozták a kedvezőbb légelvezetés érdekében, a masszív hátsó szárny pedig mintegy 2145 kg leszorítóerőt képes generálni. És hogy mikor láthatjuk a versenyautót akcióban? A Xiaomi új rekordot kíván felállítani a négyajtós elektromos szedánok kategóriájában a Nürburgringen, aminek idén októberben fog nekifutni. A német versenypályán a leggyorsabb elektromos autó eddig a Volkswagen ID.R volt 6 perc 5,336 másodperces köridővel, a leggyorsabb négyajtós villanyautó pedig a Porsche Taycan Turbo GT 7 perc 7,55 másodperces eredménnyel. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!