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 Budapesten, a Városligetben tette meg első köreit a GANZ-SOR EBN8 nevű elektromos midibusz prototípusa, amelynek hajtásrendszerét Magyarországon, Baján, kocsiszekrényét pedig Csehországban fejlesztették. A 8 méter hosszú, alacsonypadlós jármű 45 utast tud kényelmesen szállítani, tizenhat főnek pedig ülőhely is jut. A midibuszból jelenleg egy darab létezik, azonban a típusengedély megszerzését követően évi 40-50 jármű készülhet a GANZ-SOR-ból.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 A GANZ Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. (GTKB) és cseh járműgyártó partnere, a SOR, azért döntött a közepes méretű midibusz kifejlesztése mellett, mert a főként városi közlekedésre alkalmas jármű a maga kategóriájában világszinten is nagyon keresett. Az újdonság fejlesztése három évig tartott, a hatótávolsága eléri a 300 kilométert. A midibusz mellett a GANZ töltőberendezéseket fejlesztett, egy OpCharge típusú, pantográfos gyorstöltőt valamint egy két töltőfejes, kábelcsatlakozós, 120 kW teljesítményű töltőberendezést. Pencz Rudolf, a GTKB Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a nemzetközi piacon kevés a midibusz, mivel a legnagyobb gyártók nem erre a méretre specializálódnak. Ugyanakkor az igények évről évre növekednek a közepes méretű városi járművekre, a folyamatot a koronavírus-járvány is felgyorsította, sok járaton visszaesett az utasszám. A midibusz szűk városi környezetben, egyetemi campusokon, idegenforgalmi látványosságok környékén és agglomerációs közösségi közlekedés támogatására egyaránt praktikus megoldás. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!