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 A világ első ultrabiztonságos gördeszkaplatformjaként jellemezte a CATL a napokban bemutatott vadonatúj, Bedrock (kínaiul: panshi) névre keresztelt gépjármű-padlólemezét. A kínai akkumulátorgyártó vállalat szerint a fejlesztése új kapukat nyithat meg az intelligens autótervezésben. A Bedrock úgynevezett Cell-to-Chassis dizájnt képvisel, ami azt jelenti, hogy az akkumulátorcellákat közvetlenül az alvázba integrálják, azaz az autó strukturális részévé válnak. A CATL kiemeli, hogy egy ütközés során a platform az ütközési energia mintegy 85%-át képes elnyelni, ami jelentősen magasabb arány, mint a 60%, amit jellemzően a hagyományos padlólemezek tudnak. A Bedrock biztonságát a vállalat egy speciális teszttel prezentálta: 120 km/h-s sebességgel küldte oszlopnak a szerkezetet, amely kigyulladás és robbanás nélkül vészelte át a becsapódást. Ez a feladat egyébként a C-NCAP független szervezet töréstesztjének is része, csakhogy ott 56 km/h-val vezetik neki az autót az akadálynak. Azáltal, hogy a sebességet több mint duplájára növelték, az ütközés energiája 4,6-szorosára emelkedett – teszi hozzá a CATL. A kínaiak elmondása szerint még nem volt példa arra, hogy elektromos hajtású jármű ilyen tempó mellett teljesítse ezt a kihívást. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2024/12/2024-12-26-catl-bedrock-platform-03.mp4 A platform az ütközéstől számított 0,01 másodpercen belül lekapcsolja a nagyfeszültségű áramkört, és 0,2 másodpercen belül befejezi a maradék nagyfeszültségű energia kisülését a járműben, ezzel új iparági rekordot állítva fel. Az alváz-technológia forradalmi újdonságai közé tartozik többek között az új, háromdimenziós biomimetikus teknőspáncél-szerkezetet, amelyben a test és az akkumulátor váza egybe van építve, mélyen összekapcsolva az áthatolhatatlan védelem érdekében. A repülőgép-hordozó minőségű rögzítőszerkezet az ütközés során több útvonalon osztja szét az ütközési erőt, fokozatosan lelassítva a járművet és jelentősen csökkentve az akadályok utasterébe való behatolásának mélységét és sebességét. A 2000 MPa szilárdságú tengeralattjáró minőségű acél, a 600 MPa szilárdságú repülőgép-alumíniumötvözet és a többszörös zárószerkezetek alkalmazása tovább növeli az alváz merevségét. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2024/12/2024-12-26-catl-bedrock-platform-02.mp4 A biztonság mellett a Bedrock további előnyöket is kínál az iparág számára. A méretezhető szoftver- és hardverarchitektúrának és szabványosított interfészeknek köszönhetően magasfokú konfiguráció válik lehetségessé, így adott az út az „egy alváz-architektúra, több járműmodell” koncepció megvalósításához. Ez pedig jelentősen javítja a fejlesztés hatékonyságát és lerövidíti a K+F ciklust. A jármű tömeggyártásához szükséges idő a hagyományos 36 vagy több hónapról 12-18 hónapra csökken. A Bedrock platformra épített elektromos autók a CATL elmondása szerint körülbelül 1000 km hatótávval rendelkeznek majd. Az első autógyártó, mely gyártásba viszi a technológiát, a CATL, Changan, és a Huawei közös tulajdonában álló Avatr lesz, de ennek idejét egyelőre nem közölte a vállalat. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!