Már működő prototípusa is van a Renault önvezető, szobává alakítható villanyautójának

Már a cikk címéből is kiderül, hogy a Renault ezúttal nem egy szokványos autón kezdett el dolgozni, s legtöbben azt gondolnánk, hogy egy újabb szenzációhajhász koncepciót láthatunk, amiből úgysem fog megvalósulni semmi. Ez az állítás azonban most megbukott, ugyanis a Renault készített egy működő prototípust, s egy rakás médiaanyaggal reklámozni kezdte. De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük meg, hogy mit is tud ez a kocsi. Előnyben vannak azok, akik nyomon követték az idei Frankfurt Motor Show eseményeit, mert nekik bizonyára már nem újdonság a Symbioz elnevezésű tanulmányautó bemutatása, amellyel a francia gyártó állítása szerint „történelmet fog írni”.

A négyüléses, tisztán elektromos koncepció érdekessége, hogy a sarkokig kitolt kerékelhelyezés következtében a belső tér rendkívül tágas, de olyannyira, hogy akár a lakásunk egy szobájaként is használhatjuk.  Az üvegbuborék kinézetű átlátszó tető ablakai ugyanis felfelé nyithatók, így akár fel is tudunk állni az újdonsült nappalinkban. Az üvegtető és a formatervezés miatt valójában messziről elég nehéz is lenne megmondani, hogy mi is akar lenni a Symbioz, ugyanis ha sportautónak néznénk, ha elegáns luxusautót, vagy egy jövőből érkezett űrhajót látnánk benne, akkor sem tévednénk sokat, ugyanis a gyártó célja pont egy ilyen egyedi megjelenésű autó volt, mely a jövő technológiáját hozza el nekünk. A tanulmányautó egy 72 kWh-s akkumulátort kapott, s valós hatótávja a Renault szerint 500 km.

EZT OLVASTAD MÁR?  Új Tesla Roadster: „a számok nem becslések, tényleg elértük őket”

De térjünk vissza a jelenbe, hogy miért került ismét a figyelem középpontjába a Symbioz. Az őszi autószalonon a Renault úgy mutatta be az autót, mint „egy vízió 2030-ra”, mellyel felvázolta elképzeléseit a (nagyon) távoli jövő villanyautóiról. Most azonban a gyártó még többet szeretett volna megmutatni, kiemelt figyelmet fordítva az önvezető technológiára, ezért készített egy prototípust, amelyhez hamarosan tesztvezetéseket is kínál a média számára, valamint közzétett egy videót, és rengeteg képet is. A Renault szerint a prototípus megépítésével a jövő élményét egy kissé közelebb hozták, körülbelül 2023-ig. A kipróbálható jármű tökéletesítésében egyébként az IAV, LG, és az Ubisoft is részt vett.

Természetesen ettől a Symbioz még mindig egy távoli jövő bemutatóautója marad, amely ha tényleg meg is valósul, akkor is csupán néhányan engedhetnék és engednék meg maguknak. A francia autógyártótól sokkal szívesebben látnánk egy elérhető, megfizethető népautót, mint a Zoé, de az érdekes viszont, hogy a Renault is az önvezető közlekedésben látja a jövőt.

Elektromos autót használsz?