Még okosabb megoldással védekezik a Superchargerek blokkolása ellen a Tesla
Az utóbbi időben számos olyan atrocitás érte a teslásokat, amikor az elektromos meghajtás ellen tiltakozó, vagy éppen a Tesla sikerét sérelmező benzinagyúak szándékosan blokkolták a Superchargereket, meggátolva a villanyautókat a töltéstől. A legmegfelelőbb megoldás megtalálásán azonban már aktívan dolgozik a Tesla: január közepén egy kínai tulajdonos posztolt képeket egy olyan parkolóőrről az egyik villámtöltő-állomáson, melynek feloldásához (lefektetéséhez) egy QR kódot kell beszkennelniük a teslásoknak a Wechat applikáción keresztül. Habár ez a módszer meggátolja, hogy más típusú autók is a Superchargerhez parkoljanak, és az azonosítás is mindössze egy percet vesz igénybe a töltés előtt, kényelmi szempontból kifogásolható, hogy egyelőre sem a Tesla alkalmazásán keresztül, sem közvetlenül az autóból nem lehetséges a szerkezetek lehajtása. Más a helyzet viszont azzal a parkolásgátlóval, amit a Tesla Owners’ Club egyik tagja videózott le tesztelés közben Tajvan szigetén: itt már egy sokkal egyszerűbb, okosabb rendszer várja a Teslákat.
Tesla Taiwan testing out new supercharger ground locks solution to fix ICE issues. A camera identifies the Tesla via plate number as the car backs up and unlocks accordingly. @elonmusk @tesla pic.twitter.com/tFU1twMBdg
— Tesla Owners Taiwan (@TeslaOwnersTwn) February 14, 2019
A más színű és formájú parkolóőröktől eltekintve ez annyiban különbözik az előzőtől, hogy egy a töltő mellé telepített kamera ellenőrzi az autó rendszámtábláját, és amikor megbizonyosodott róla, hogy valóban Tesla próbál beállni a töltőállásra, automatikusan lefekszik a vasszerkezet. Így tehát a sofőrnek nem kell kiszállnia és mobilalkalmazással bajlódnia, mindössze azt kell figyelnie a tolatókamerán keresztül, hogy biztonságos-e az út a töltőig.
View from inside car pic.twitter.com/fpTqbIPcfS
— Tesla Owners Taiwan (@TeslaOwnersTwn) February 14, 2019
Arról továbbra sincs hivatalos információ, hogy mikor jutnak el ezek az eszközök más piacokra is, de gyaníthatjuk, hogy a közeljövőben még több hasonló szerkezetről érkezik felvétel, amíg a Tesla meg nem találja a legmegbízhatóbb, és legköltséghatékonyabb megoldást az „ICE-ing”-ként ismert problémára.