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 Az utóbbi időben számos olyan atrocitás érte a teslásokat, amikor az elektromos meghajtás ellen tiltakozó, vagy éppen a Tesla sikerét sérelmező benzinagyúak szándékosan blokkolták a Superchargereket, meggátolva a villanyautókat a töltéstől. A legmegfelelőbb megoldás megtalálásán azonban már aktívan dolgozik a Tesla: január közepén egy kínai tulajdonos posztolt képeket egy olyan parkolóőrről az egyik villámtöltő-állomáson, melynek feloldásához (lefektetéséhez) egy QR kódot kell beszkennelniük a teslásoknak a Wechat applikáción keresztül. Habár ez a módszer meggátolja, hogy más típusú autók is a Superchargerhez parkoljanak, és az azonosítás is mindössze egy percet vesz igénybe a töltés előtt, kényelmi szempontból kifogásolható, hogy egyelőre sem a Tesla alkalmazásán keresztül, sem közvetlenül az autóból nem lehetséges a szerkezetek lehajtása. Más a helyzet viszont azzal a parkolásgátlóval, amit a Tesla Owners’ Club egyik tagja videózott le tesztelés közben Tajvan szigetén: itt már egy sokkal egyszerűbb, okosabb rendszer várja a Teslákat. Tesla Taiwan testing out new supercharger ground locks solution to fix ICE issues. A camera identifies the Tesla via plate number as the car backs up and unlocks accordingly. @elonmusk @tesla pic.twitter.com/tFU1twMBdg — Tesla Owners Taiwan (@TeslaOwnersTwn) February 14, 2019 A más színű és formájú parkolóőröktől eltekintve ez annyiban különbözik az előzőtől, hogy egy a töltő mellé telepített kamera ellenőrzi az autó rendszámtábláját, és amikor megbizonyosodott róla, hogy valóban Tesla próbál beállni a töltőállásra, automatikusan lefekszik a vasszerkezet. Így tehát a sofőrnek nem kell kiszállnia és mobilalkalmazással bajlódnia, mindössze azt kell figyelnie a tolatókamerán keresztül, hogy biztonságos-e az út a töltőig. View from inside car pic.twitter.com/fpTqbIPcfS — Tesla Owners Taiwan (@TeslaOwnersTwn) February 14, 2019 Arról továbbra sincs hivatalos információ, hogy mikor jutnak el ezek az eszközök más piacokra is, de gyaníthatjuk, hogy a közeljövőben még több hasonló szerkezetről érkezik felvétel, amíg a Tesla meg nem találja a legmegbízhatóbb, és legköltséghatékonyabb megoldást az „ICE-ing”-ként ismert problémára. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!