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 Minden vetélytársát megelőzve törne be az európai piacra az Aiways kínai elektromosautó-gyártó, ha valóban sikerülne neki elindítani az U5-ös szabadidő-autó értékesítését még ez év végéig a kontinensen, ahogyan az a start-up alapítói eltervezték. Több kínai autógyártó is kacérkodik az európai invázió gondolatával, ám a start időpontja rendszerint a 2020-as évre van kitűzve legkorábban, mint például a Geely tulajdonában álló Lynk&CO elektromos autóinak érkezése is. Az Aiways offenzívájáról egyelőre annyi ismeretes, hogy Európa legnagyobb részét megcélozza a vállalat, de kereskedői hálózatot nem akar kiépíteni, és jobbkezes piacon nem lesz elérhető az autója. A méretben az Audi Q5-ösre, formatervezésben pedig a NIO ES8-asára hasonlító U5-ös elektromos SUV gyártása már megkezdődött a Sanghajtól nem messze fekvő Shangrao városában, ahol egy 460 kilométer körüli NEDC szerinti hatótávot biztosító 63 kWh-s aksi kerül az autóba a 140 kW-os villanymotor társaságában. Kínában a jármű nagyjából 200 ezer jüanról indul (8,7 millió forint), amiért cserébe biometrikus azonosítást is kapnak a vásárlók a három részből álló kijelző, a nagy felbontású érintőképernyő, és számos korszerű vezetéstámogató funkció mellé, de az európai piacokra való bevezetés értelemszerűen jelentősen meg fogja dobni a villanyautó árát. Az U5 a Genfi Autószalonon fog először bemutatkozni Ázsián kívül, ahol további információkra számíthatunk a vezetőség terveit illetően. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!